Monday 6 August 2018

Ὅταν ἡ Τέχνη ξέρει νά τιμᾶ...


(, να (λλο) κοίταγμα στν κθεση ζωγραφικς τς Ξένιας Μαρλίτση)


Στ ρχοντικ τς οκογένεις Βακράτσα, στ Σκόπελο, φιλοξενεται κθεση ζωγραφικς μις ταλαντούχου καλλιτέχνιδος, τς Σκοπελίτισσας Ξένιας Ε. Μαρλίτση: Μις εαίσθητης ψυχς, πο ξεκίνησε μ δειλ βήματα ν ψαύει τν χρο τς Τέχνης τς ζωγραφικς κα σήμερα κατάφερε, μετ π πιτυχημένη θητεία, ν φτάσει ν μς παρουσιάσει να σύνολο ργων της, πο τ χει (καί, δικαίως, πιστεύω) νομάσει «Καθρέπτη Γυναικν». Κι ατ τ καμε, γιατ να μν στ ργα της διαφαίνεται,  κα κατ κόρον φανερώνεται γυναικεία μορφή, μως κα γι ναν κόμα λόγο: Γι ν τιμήσει τ ερ πρόσωπο το τόσο περιφρονεμένου δ στ νησί μας, το μεγάλου λογίου το 18ου α. Καισαρίου Δαπόντε. Κα λέω περιφρονεμένου, γιατ μέχρι σήμερα πολ λάχιστα χουν γίνει, στε ν προβληθε τ ργο κα μορφ το κορυφαίου ατο Σκοπελίτη λογίου.


«Καθρέπτη Γυναικν», λοιπόν,νόμασε ατ τ νέα της προσφορ Ξένια. Κι χει δίκιο, γιατ ταν παρατηρήσει κανες ατ τ νέα ργα της, θ δε ν κυριαρχε τ γυναικεο στοιχεο. Πότε ς ψη προσώπου σ διάφορες κφράσεις, πότε ς στολισμς το σώματος μ κοσμήματα παλιά, παραδοσιακά: ατά, δηλαδή, πο χουν μι διαχρονικ ξία κα συνάμα ποπνέουν ρωμα παράδοσης κα στορίας. Κι εναι λήθεια, πς μπροστ στν καθρέφτη μι γυναίκα, μεταμορφώνει τν αυτό της, χι μόνο γι ν εναι επρεπής, λλ κα γι ν κατορθώνει ν ξεχωρίζει.


ζωγράφος μ τ νέα της ατ δουλειά προχώρησε κόμα περισσότερο τν εκαστικό της βηματισμό, τν ποο ρχισε μ μι πιτυχημένη (κι σφαλς πώδυνη) νακάλυψη τς οκογενειακς της ρίζας, γι ν καταφέρει μετ ν προχωρήσει στν δμ τν νείρων της κα κε ν συναντήσει τ πρόσωπο τς Γυναίκας-Μάνας κα ν τ προβάλλει στν καθρέφτη τς τρυφερς της ψυχς. Μ συγκίνηση τν εχαριστομε...

π. Κ.Ν. Καλλιανός

No comments:

Post a Comment