Ημερολογιο Αποδημιας
Διακονωντας μιαν... αλλη Ελλαδα
Monday 10 October 2022
Μνήμης ἱερῆς ἀνάκλημα
(Γ
ύ
ρω
ά
π
ό
ἕ
να
πο
ί
ημα
το
ῦ
Π
.
Β
.
Π
ά
σχου
)
Στ
ὸ
ν
ποιητ
ὴ
,
ὅ
πως
πάντα
Εἶ
ναι
β
έ
βαιο
,
π
ώ
ς
ὁ
προσεγμ
έ
νος
κα
ί
ε
ὔ
χυμος
ποιητικ
ό
ς
λ
ό
γος
το
ῦ
Π
.
Β
.
Π
ά
σχου
μεταγγ
ί
ζει
στ
ή
ν
ψυχ
ή
τ
ή
ν
ε
ἰ
ρ
ή
νη
κα
ί
τ
ή
γλυκ
ύ
τητα
,
πο
ύ
τ
ό
σο
ἔ
χουμε
ἀ
ν
ά
γκη
στο
ύ
ς
μισ
ά
νθρωπους
κα
ί
σκοτεινο
ύ
ς
καιρο
ύ
ς
μας
.
Γιατ
ί
σ
έ
μι
ά
ν
ἐ
ποχ
ή
τ
ό
σο
ἀ
ν
ή
συχη
κα
ί
σκληρ
ή
,
ὅ
πως
α
ὐ
τ
ή
πο
ύ
ζο
ῦ
με
,
ἡ
ἀ
κτινοβολ
ί
α
τ
ῶ
ν
φωτειν
ῶ
ν
στ
ί
χων
το
ῦ
Π
.
καταυγ
ά
ζει
το
ύ
ς
σκοτεινο
ύ
ς
θαλ
ά
μους
το
ῦ
ε
ἶ
ναι
μας
μ
έ
ο
ὐ
ρ
ά
νιο
φ
ῶ
ς
,
πο
ὺ
τ
ὸ
ἀ
κτινοβολε
ῖ
ἡ
προσευχ
ή
κα
ί
ἡ
ὑ
πομον
ή
,
κατ
ά
τ
ί
ς
κορυφα
ῖ
ες
τ
ί
ς
ὦ
ρες
,
ὅ
πο
ύ
στ
ό
λευκ
ό
χαρτ
ί
μετουσι
ώ
νεται
ὅ
λο
τ
ό
πλ
ή
ρωμα
τ
ῆ
ς
ποιητικ
ῆ
ς
του
τ
έ
χνης
.
Παρ
ά
λληλα
,
πρ
έ
πει
ν
ά
ε
ἰ
πωθε
ῖ
,
ὄ
τι
ο
ἱ
στ
ί
χοι
το
ῦ
Π
.
λειτουργο
ῦ
ν
κατ
ά
τρ
ό
πο
ε
ὐ
εργετικ
ό
,
καθ
ώ
ς
μ
ᾶ
ς βοηθο
ῦ
ν
ν
ά
ἐ
ρευν
ή
σουμε
τ
ά
λησμονημ
έ
να
ἐ
ρμ
ά
ρια
τ
ῆ
ς
ψυχ
ῆ
ς
μας
κα
ί
ν
ά
βγ
ά
λουμε
στ
ή
ἐ
πιφ
ά
νεια
ἱ
ερ
έ
ς
στιγμ
έ
ς
το
ῦ
χτ
έ
ς
:
στιγμ
έ
ς
ἀ
θ
ά
νατες
,
τιμημ
έ
νες
,
στερωμ
έ
νες
μ
έ
σα
μας
μ
έ
ἀ
νεξ
ί
τηλες
βιωματικ
έ
ς
καταστ
ά
σεις
.
Κάποιες
ἀ
π
᾿
α
ὐ
τ
έ
ς
τ
ί
ς
στιγμ
έ
ς
,
λοιπόν
,
περιγρ
ά
φει
μ
έ
τ
ό
ν
χαρμολυπικ
ό
του
ποιητικ
ό
λ
ό
γο
ὁ
Π
.
στ
ό
πο
ί
ημ
ά
του
"
Τ
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
",
πο
ύ
δημοσιε
ύ
τηκε
στ
ό
περιοδικ
ὸ
α
ὐ
τ
ὸ
.
βλ
.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
(
τε
ῦ
χ
. 117,
Δεκ
. 2001-
Φεβρ
. 2002,
σελ
. 3-4).
Ο
ἱ
πρ
ῶ
τες
ε
ἰ
κ
ό
νες
πο
ύ
μ
ᾶ
ς
παρουσι
ά
ζει
ὁ
ποιητ
ή
ς
στ
ό
ἐ
ν
λ
ό
γω
πο
ί
ημα
σχετ
ί
ζονται
μ
έ
τ
ή
ν
ἐ
ρ
ή
μ
ωση πο
ύ
ἄ
φησε
ὁ
σεισμ
ό
ς
,
ὁ
ὁ
πο
ῖ
ος
ὡ
ς
ἄ
λλος
"
ψυχρ
ό
ς
ἄ
νεμος
ξερρ
ί
ζωσε
/
δ
έ
ντρα
κα
ί
σπ
ί
τια
κα
ί
ἀ
δελφικ
έ
ς
καρδι
έ
ς
πολλ
ῶ
ν
ἀ
νθρ
ώ
πων
",
στ
ή
ν
πατρ
ί
δα
το
ῦ
ποιητ
ή
,
τ
ή
γνωστ
ή
μας
πι
ά
Λευκοπηγ
ή
.
"Παντο
ῦ
χαλ
ά
σματα
κα
ί
γκρ
έ
μια
",
θ
ά
συναντ
ή
σει
ὁ
Π
.
Κι
ἀ
νάμεσα
στ
ά
πληγωμ
έ
να
σπ
ί
τια
κα
ί
στ
ά
γονατισμ
έ
να
δ
έ
ντρα
,
ἡ
ἐ
κκλησι
ά
,
α
ὐ
τ
ό
τ
ό
ταμιευτ
ή
ριο
τ
ῶ
ν
παιδικ
ῶ
ν
του
βιωμ
ά
των
κα
ί
τ
ῆ
ς
συν
ά
ντησης
τ
ῶ
ν
πιστ
ῶ
ν
,
πληγωμ
έ
νη
κι
α
ὐ
τ
ή
,
μ
έ
τρα
ύ
ματα
βαρει
ά
πο
ύ
πονο
ῦ
ν
κα
ί
θλ
ί
βουν
.
Ὀ
δυνηρ
ή
,
ὄ
ντως
,
ἡ
ἐ
π
ί
σκεψη
το
ῦ
ποιητ
ῆ
στ
ό
ν
καταπονημ
έ
νο
να
ό
το
ῦ
Τιμ
ί
ου Προδρ
ό
μου
,
πο
ύ
τ
ό
σο
ὕ
μνησε
κα
ί
μνημ
ό
νευσε
σ
έ
δεκάδες
ποι
ή
ματ
ά
του
.
Κι
ἀ
ν
ά
μεσα
στ
ά
χαλ
ά
σματα
βλ
έ
πει
ν
ά
κε
ί
τεται
σ
έ
μι
ά
γωνι
ά
,
ὡ
ς
"
ἄ
νθρωπος
σακατεμ
έ
νος
πο
ύ
βογγο
ῦ
σε
,
τ
ό
Παλι
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
".
Ε
ἶ
ναι
γνωστ
ό
ὅ
τι
στ
ά
μικρ
ά
χωρι
ά
τ
ά
παιδι
ά
δ
έ
νονταν
μ
έ
δ
ύ
ο
χ
ώ
ρους
το
ῦ
ναο
ῦ
το
ῦ
τ
ό
που
τους
.
Τ
ό
ἱ
ερ
ό
Β
ῆ
μα
κα
ί
τ
ό
Ψαλτ
ή
ρι
.
Τ
ό
ἱ
ερ
ό
Β
ῆ
μα
γι
ά
τ
ό
κ
ά
θε
παιδ
ί
ε
ἶ
ναι
χ
ῶ
ρος
τ
ῆ
ς
διακον
ί
ας
,
τ
ῆ
ς
προσφορ
ᾶ
ς
του
στ
ό
Θε
ό
,
ἀ
λλ
ὰ
κα
ὶ
στ
ὸ
ν
λειτουργ
ὸ
ἱ
ερέα
.
Παρ
ά
λληλα
ὅ
μως
ε
ἶ
ναι
καί
χ
ῶ
ρος
τ
ῆ
ς
προσωπικ
ῆ
ς
του
ἀ
σφ
ά
λειας
,
καθ
ώ
ς
ἡ
παρουσ
ί
α
-
προστασ
ί
α το
ῦ
ἄ
λλου
του
πατ
έ
ρα
,
το
ῦ
πνευματικο
ῦ
,
πο
ύ
ε
ἶ
ναι
ὁ
ἱ
ερ
έ
ας
,
το
ῦ
προσφ
έ
ρει
ἀ
γωγ
ή
,
ε
ὐ
γνωμοσ
ύ
νη
γι
ά
τ
ί
ς
προσφορ
έ
ς
κα
ί
τ
ή
βο
ή
θει
ά
του
στ
ή
διακον
ί
α
,
ἀ
λλ
ά
κα
ί
κ
ά
ποιες
φορ
έ
ς
κα
ί
ὑ
λικ
ή
βο
ή
θεια
,
ἡ
ὁ
π
οί
α
πρ
ί
ν
ἀ
π
ό
πολλ
ά
χρ
ό
νια
ἦ
ταν
τ
ό
σο
πολ
ύ
τιμη
γι
ά
τ
ά
φτωχ
ά
χωριατ
ό
παιδα.
Ὠ
στ
ό
σο
πρ
έ
πει
ἀ
κ
ό
μα
ν
ά
σημειωθε
ῖ
,
π
ώ
ς
στ
ό
ἱ
ερ
ό
Β
ῆ
μα
ἀ
κρο
ᾶ
ται
τ
ό
παιδ
ί
το
ύ
ς
πρ
ώ
τους
ἤ
χους
τ
ῆ
ς
ἐ
κκλησιαστικ
ῆ
ς
μας
μουσικ
ῆ
ς
,
καταν
ύ
σσεται
,
ἀ
ναθαρρε
ύ
ει
ὅ
ταν
ὁ
παπ
ᾶ
ς
το
ῦ
δ
ί
νει
τ
ή
ν
πρωτοβουλ
ί
α
γι
ά
ν
ά
πε
ῖ
τ
ό
"
Π
ά
τερ
ἠ
μ
ῶ
ν
",
τ
ό
"
Πιστε
ύ
ω
"
κι
ἀ
ργ
ό
τερα
,
τ
ό
ν
"
Ἀ
π
ό
στολο
".
Γι
᾿
α
ὐ
τ
ό
κα
ί
μετ
ά
,
ὅ
ταν
περ
ά
σει
τ
ό
ὄ
ριο
τ
ῆ
ς
παιδικ
ῆ
ς
ἡ
λικ
ί
ας
,
ὡ
ς
ἔ
φηβος
πι
ά
,
σιμ
ώ
νει
τ
ό
ν
ἄ
λλο
τ
ό
πο
-
μαγν
ή
τη
το
ῦ
ναο
ῦ
:
τ
ό
Ψαλτ
ή
ρι
,
τ
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
.
Ὅ
λοι
μας
θυμ
ώ
μαστε
μ
έ
συγκ
ί
νηση
κα
ί
μ
έ
σα
ἀ
π
ό
τ
ό
θ
ά
μβος
τ
ῆ
ς
ἱ
ερ
ῆ
ς
τ
ῆ
ς
μν
ή
μης
ἐ
κε
ῖ
να
τ
ά
ε
ὐ
λογημ
έ
να
ἀ
πομεσ
ή
με
ρα τ
ῆ
ς
Μεγ
ά
λης
Παρασκευ
ῆ
ς
,
ὅ
ταν
μαζευ
ό
μασταν
γ
ύ
ρω
ἀ
π
ό
τ
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
,
γι
ά
ν
ά
ψ
ά
λλουμε
τ
ά
"
Ἐ
γκ
ώ
μια
".
Τ
ό
β
έ
βαιο
ἐ
δ
ῶ
ε
ἶ
ναι
,
π
ώ
ς
ἐ
κε
ῖ
νες
ο
ἱ
στιγμ
έ
ς
ἦ
ταν
κ
ά
τι
ὠ
σ
ά
ν
τ
ή
ν
προετοιμασ
ί
α
γι
ά
τ
ή
ν
μετ
έ
πειτα
προσκ
ό
λλησ
ή
μας
στ
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
,
πο
ύ
δ
έ
ν
ε
ἶ
ναι
μ
ό
νο
"
τ
ό
ἐ
κκλησιαστικ
ό
ἔ
πιπλο
,
στ
ό
ὁ
πο
ῖ
ο
τοποθετο
ῦ
νται
τ
ά
ἐ
κκλησιαστικ
ά
βιβλ
ί
α
" (
βλ
.
Β
.
Π
.
Καραγι
ά
ννη
,
Ὁ
πλο
ῦ
ς
το
ῦ
"
Ἀ
ναλογ
ί
ου
",
π
.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
,
ὅ
π
.
παρ
.
σελ
. 45),
ἀ
λλ
ά
ἔ
νας
χ
ῶ
ρος
, "
ὁ
δε
ύ
τερος
τ
ῇ
τ
ά
ξει
",
κατ
ά
τ
ή
ν
ἐ
κκλησιαστικ
ή
ὁ
ρολογ
ί
α
,
μ
έ
σα
στ
ό
να
ό
.
Χ
ῶ
ρος
,
πο
ύ
ἔ
χει
τ
ή
ν
ἱ
στορ
ί
α του, προβ
ά
λλει
συμπεριφορ
έ
ς
ἀ
π
ό
τ
ά
πρ
ό
σωπα
πο
ύ
τ
ό
στελεχ
ώ
νουν
,
ἀ
λλ
ά
κα
ί
διακρατε
ῖ
μν
ῆ
μες
ἱ
ερ
έ
ς
,
κορυφα
ῖ
ες
,
πο
ύ
ἀ
πομ
έ
νουν
μ
έ
σα
μας
ἔ
ντονες
κα
ί
ἁ
γιασμ
έ
νες
.
Φυσικ
ά
,
γιατ
ί
πρ
έ
πει
ν
ά
ε
ἰ
πωθε
ῖ
κι
α
ὐ
τ
ό
,
πολλ
έ
ς
φορ
έ
ς
πικραθ
ή
καμε
καθ
ώ
ς
τ
ό
α
ὐ
στηρ
ό
βλ
έ
μμα
το
ῦ
ψ
ά
λτη
μ
ᾶ
ς
προσγε
ί
ωνε
,
ἤ
μ
έ
τ
ά
λ
ό
για
του
,
στ
ό
τ
έ
λος
τ
ῆ
ς
ἀ
κολουθ
ί
ας
,
μ
ᾶ
ς
ἐ
παν
έ
φερε
στ
ή
ν
τ
ά
ξη
.
Ὅ
μως
καθ
ώ
ς
περνο
ῦ
ν
τ
ά
χρ
ό
νια
α
ὐ
τ
ό
πο
ύ
διαπιστ
ώ
νεις
ε
ἶ
ναι
ἔ
να
:
ὅ
τι
δηλαδ
ή
ἡ
προσφορ
ά
ἐ
κε
ί
νων
τ
ῶ
ν
ἀ
νθρ
ώ
πων
ἦ
ταν
κα
ί
γι
ά
σ
έ
να
κα
ί
γι
ά
ὅ
λη
τ
ή
ν
ἐ
νοριακ
ή
Κοιν
ό
τητα
τ
ό
σο
μεγ
ά
λη
,
ὥ
στε
ο
ἱ
ὅ
ποιες
ἀ
τ
έ
λει
έ
ς
τους
,
γιατ
ί
ἄ
νθρωποι
ἦ
ταν
κι
ἐ
κε
ῖ
νοι
,
π
έ
ρασαν
στ
ή
λ
ή
θη
.
Ἄ
ν
ἔ
γραψα
τ
ά
παραπάνω
τ
ό
ἔ
κανα
,
γιατ
ί
θ
ά
ἤ
θελα
ν
ά
α
ἰ
τιολογ
ή
σω
τ
ά
ὅ
σα
θ
ά
π
ῶ
στ
ή
συν
έ
χεια
.
Ε
ἴ
δαμε
,
λοιπ
ό
ν
,
τ
ή
ν
ἐ
π
ί
σκεψη
το
ῦ
ποιητ
ή
στ
ή
ρημαγμ
έ
νη
ἐ
κκλησ
ί
α
το
ῦ
χωριο
ῦ
του
μ
έ
τ
ό
Ἀ
ν
αλ
ό
γιο
γερμ
έ
νο
ἀ
ν
ά
μεσα
στ
ά
χαλ
ά
σματα
,
πληγωμ
έ
νο
κι
α
ύ
τ
ό
ἀ
π
ό
τ
ή
δ
ύ
νη
το
ῦ
σεισμο
ῦ
.
"Δοκ
ί
μασα
,
θ
ά
μ
ᾶ
ς
ἐ
ξομολογηθε
ῖ
,
ν
ά
τ
ό
σηκ
ώ
σω
,
ν
ά
τ
ό
στ
ή
σω
π
ά
λι
,
ὅ
πως
τ
ό
τε
,
ὄ
ρθιο
, /
ν
᾿
ἀ
κο
ύ
σω
τ
ί
ς
φων
έ
ς
πο
ύ
βγ
ῆ
καν
ἀ
π
᾿
τ
ά
ἔ
γκατα
τ
ό
σων
ψαλτ
ῶ
ν
,
τ
ό
σων
/
βιβλ
ί
ων
...".
Ἀ
λ
ή
θεια
,
ποι
ό
ς
ἔ
χει
ἀ
ναλογιστε
ῖ
π
ό
σες
φων
έ
ς
,
π
ό
σους
καϋμο
ύ
ς
κα
ί
δε
ή
σεις
μετ
ά
δακρ
ύ
ων
ἔ
χουν
ἀ
ποταμιευτε
ῖ
σ
᾿
α
ὐ
τ
ό
τ
ό
σακατεμ
έ
νο
"
ἐ
κκλησιαστικ
ό
ἔ
πιπλο
",
τ
ό
ἄ
ψυχο
γι
ά
πολλο
ύ
ς
ἀ
ντικε
ί
μενο
;
Φων
έ
ς
πο
ύ
μ
ό
νο
ἕ
νας
ποιητ
ή
ς
μπορε
ῖ
ν
᾿
ἀ
ποκρυπτογραφ
ή
σει
,
καθ
ώ
ς
δ
έ
ν
στ
έ
κεται
στ
ά
φαιν
ό
μενα,
ἀ
λλ
ά
προχωρε
ῖ
μ
έ
σα
στ
ό
χρ
ό
νο
μ
έ
τ
ί
ς
μν
ῆ
μες
,
μ
έ
τ
ά
πρ
ό
σωπα
πο
ύ
δ
έ
ν
ἐ
φθ
ά
ρησαν
ἀ
π
ό
τ
ή
λ
ή
θη
κα
ί
τ
ή
ν
πεζ
ό
τητα
τ
ῶ
ν
ἡ
μερ
ῶ
ν
μας
.
Ἀ
λλ
ά
τ
ί
ε
ἶ
ναι
α
ὐ
τ
ό
πο
ύ
βλ
έ
πει
ὁ
ποιητ
ή
ς
στ
ό
πεσμ
έ
νο
Ἀ
ναλ
ό
γιο
κα
ί
τ
ό
ἐ
πεξεργ
ά
ζεται
μ
έ
σα
του
,
μ
έ
τ
ή
ν
παρ
ά
λληλη
συνδρομ
ή
τ
ῆ
ς
νοσταλ
γ
ί
ας
κα
ί
τ
ῆ
ς
θ
ύ
μησης
;
Τ
ί
ἄ
λλο
ἀ
π
ό
σημ
ά
δια
"
μα
ῦ
ρα
στ
ά
πλευρ
ά
του
,
ἀ
π
ό
τ
᾿
ἀ
ναμμ
έ
να
/
κερι
ά
κι
ἀ
π
ό
τ
ά
παιδικ
ά
μας
παιχν
ί
δια
μ
έ
τ
ί
ς
λαμπ
ά
δες
/
το
ῦ
Π
ά
σχα
."
Σημ
ά
δια
,
ὅ
πως
ἐ
κε
ῖ
νοι
ο
ἱ
παρ
ά
ξενοι
χαρακτ
ῆ
ρες
τ
ῆ
ς
Βυζαντιν
ῆ
ς
Μουσικ
ῆ
ς
,
ἀ
π
᾿
ὅ
που
ἀ
νατ
έ
λουν
φωτεινο
ί
ἦ
χοι
,
κα
τανυντικ
ά
τροπ
ά
ρια
,
ε
ὐ
λαβικ
ά
ψελλ
ί
σματα
,
ἀ
ρμονικ
ά
γυρ
ί
σματα
πο
ύ
μαζ
ί
τους
ξεπροβ
ά
λλουν
Χριστουγεννι
ά
τικοι
πανηγυρικο
ί
Ὄ
ρθροι
,
θρηνητικο
ί
Μεγαλοβδομαδι
ά
τικοι
Νυμφ
ί
οι
,
Ἐ
πιτ
ά
φιοι
,
ἀ
λλ
ά
κα
ί
ἀ
νοιξι
ά
τικοι
Ἀ
ναστ
ά
σιμοι
σ
έ
ρυθμο
ύ
ς
χαρ
ᾶ
ς
,
Ὄ
ρθροι
κα
ί
Λειτουργ
ί
ες
...
Ὅ
λ
᾿
α
ὐ
τ
ά
συν
ά
ζονται
γ
ύ
ρω
ἀ
π
ό
κε
ῖ
να
τ
ά
σημ
ά
δια
,
τ
ά
ὀ
πο
ῖ
α
συνυπ
ά
ρχουν
μαζ
ί
μ
έ
τ
ά
πρ
ό
σωπα
πο
ύ
στελ
έ
χωναν
τ
ό
χ
ῶ
ρο
το
ῦ
Ψαλτηρ
ί
ου
.
Γιατ
ί
τ
ά
Ψαλτ
ή
ρια
,
τ
ά
Ἀ
ναλ
ό
για
δηλαδ
ή
ἔ
χουν
τ
ό
προν
ό
μιο
ν
ά
"
σημαδε
ύ
ονται
"
σ
έ
κ
ά
ποιες
Μεγαλοβδομαδι
ά
τικες
κα
ί
Πασχαλιν
έ
ς
ἀ
κολουθ
ί
ε
ς, τ
ό
τε
πο
ύ
πυκν
ώ
νουν
μαζ
ί
μ
᾿
α
ὐ
τ
έ
ς
κι
ο
ἱ
φιλ
ό
μουσοι
,
ο
ἱ
"
λαμπρι
ά
τικοι
",
γι
ά
ν
ά
θυμηθο
ῦ
με
τ
ό
ν
παππο
ῦ
μας
τ
ό
ν
Παπαδιαμ
ά
ντη
,
ψ
ά
λτες
.
Τ
ό
τε
,
λοιπ
ό
ν
,
πο
ύ
τ
ά
ἠ
λεκτρικ
ά
τ
ά
φ
ῶ
τα
ἀ
πουσ
ί
αζαν
,
τ
ά
κερι
ά
,
κα
ί
,
μ
ά
λιστα
,
ο
ἱ
ε
ὐ
ωδιαστ
έ
ς
ἀ
π
ό
μελισσοκ
έ
ρι
λαμπ
ά
δες
,
φ
ώ
τιζαν
τα
πειν
ά
,
ε
ὐ
κατ
ά
νυκτα
,
ἀ
λλ
ά
ὄ
χι
κα
ί
τ
ό
σο
σταθερ
ά
,
γι
ά
ν
ά
πο
ῦ
ν
ο
ἱ
παλιο
ί
ἐ
κε
ῖ
νοι
ψ
ά
λτες
τ
ά
γλυκ
ύ
μολπα
ἅ
σματα
.
Χωρ
ί
ς
φυσικ
ά
τ
ό
ν
"
τραυματισμ
ό
",
τ
ό
σο
τ
ῶ
ν
βιβλ
ί
ων
,
πο
ύ
γ
έ
μιζαν
κηροστ
ά
γματα
κα
ί
"
κ
ά
φτρες
",
ἀ
λλ
ά
κα
ί
το
ῦ
ἴ
διου
το
ῦ
Ἀ
ναλογ
ί
ου
,
ὅ
ταν
κ
ά
ποτε
ἔ
γερνε
ἡ
λαμπ
ά
δα κα
ί
τ
ό
τσουρο
ύ
φλιζε
σ
έ
κ
ά
ποια
του
σημε
ῖ
α
,
προκαλ
ώ
ντας
τ
ή
ν
ὀ
ργ
ή
το
ῦ
Πρωτοψ
ά
λτη
.
Κι
ὄ
μως
ἀ
π
ό
τ
ά
μα
ῦ
ρα
ἐ
κε
ῖ
να
σημ
ά
δια
ἀ
νεβα
ί
νουν
μαζ
ί
μ
έ
τ
ί
ς
ε
ὐ
κατ
ά
νυκτες
Μεγαλοβδομαδι
ά
τικες
βραδυ
έ
ς
πρ
ό
σωπα
ἀ
γαπημ
έ
να
,
ὅ
πως
ὁ
"
ξ
ά
δερφ
ό
ς
μου
ὁ
Μ
ᾶ
ρκος
,
μακαρ
ί
της
τ
ώ
ρα
",
θ
ά
μ
ᾶ
ς
πε
ῖ
ὁ
ποιητ
ή
ς
κα
ί
μαζ
ί
του
μι
ά
ὁ
μ
ά
δα
παιδι
ῶ
ν
...
Ὅ
λα
πρ
ό
σωπα
πο
ύ
συντρ
ό
φεψαν
τ
ά
παιδικ
ά
κι
ἐ
φηβικ
ά
χρ
ό
νια
το
ῦ
ποιητ
ῆ
,
π
ά
ντα
χλωρ
ά
στ
ή
μν
ή
μη
κα
ί
στ
ή
ν
ψυχ
ή
.
Μαστορεμ
έ
νο
κι
α
ὐ
τ
ό
τ
ό
ἐ
κτεν
έ
ς
ποιητικ
ό
συναξ
ά
ρι
το
ῦ
Π
.
μ
έ
περισσ
ή
νοσταλγ
ί
α
κα
ί
ἀ
ξιοπρ
ό
σεχτη
ε
ὐ
λ
ά
βει
α σ
έ
πρ
ό
σωπα
κα
ί
πρ
ά
γματα
,
ἀ
ποτελε
ῖ
μι
ά
ἀ
κ
ό
μα
συμβολ
ή
στ
ά
ὄ
σα
ἔ
χει
γρ
ά
ψει
κα
ί
πε
ῖ
γι
ά
τ
ή
"
μ
ά
να
Λευκοπηγ
ή
",
τ
ή
ν
γενν
έ
θλιο
γ
ῆ
του
.
Παρ
ά
λληλα
,
ε
ἶ
ναι
κα
ί
μι
ά
καταγραφ
ή
ἀ
π
ό
μν
ῆ
μες
ἱ
ερ
έ
ς
,
περιο
ύ
σιες
,
ὥ
στε
ἡ
ν
έ
α
γενι
ά
ν
ά
καταλ
ά
βει
,
ν
ά
βι
ώ
σει
κα
ί
ν
᾿
ἀ
γαπ
ή
σει
κα
ί
τ
᾿
ἀ
πλ
ά
ἀ
κ
ό
μα
πρ
ά
γματα
,
πο
ύ
τ
ά
θεωρο
ῦ
με
σ
ή
μερα
ξεπερασμ
έ
να
ἤ
ἄ
χρηστα
.
(
Ἀ
νο
ί
γω
παρ
έ
νθεση
ἐ
δ
ῶ
,
ζητ
ώ
ντας
τ
ή
ν
κατανν
ό
ηση
το
ῦ
ἀ
ναγν
ώ
στη
μου
,
γι
ά
ν
ά
καταθ
έ
σω
τ
ό
ν
καϋμ
ό
μου
.
Π
ό
σο
μο
ῦ
στο
ί
χισε
,
πο
ύ
ο
ἱ
συγχωριανο
ί
μου
παρ
ά
τησαν
τ
ό
παλι
ό
ξ
ύ
λινο
κα
ί
λιτ
ό
Κουβο
ύ
κλιο
τ
ο
ῦ
Ἐ
πιταφ
ί
ου
,
ἔ
ργο
χειρ
ῶ
ν
παλι
ῶ
ν
Κληματιαν
ῶ
ν
μαστ
ό
ρων
,
γι
ά
ν
ά
τ
ό
ἀ
ντικαταστ
ή
σουν
μ
έ
ἕ
να
ψυχρ
ό
ξυλ
ό
γλυπτο
,
ξ
έ
νο
ἐ
ντελ
ῶ
ς
μ
έ
τ
ί
ς
μν
ῆ
μες
κα
ί
τ
ά
βι
ώ
ματ
ά
μας
!
Δυστυχ
ῶ
ς
ὅ
σο
προχωρο
ῦ
με
στ
ά
χρ
ό
νια
ο
ἱ
ἀ
πογοητε
ύ
σεις
ὅ
λο
κα
ί
πληθα
ί
νουν
...).
Ὅ
μως
ὁ
ποιητ
ή
ς
,
κοιτ
ά
ξτε
, π
ώ
ς
βλ
έ
πει
τ
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
κα
ί
π
ί
σω
ἀ
π
᾿
α
ὐ
τ
ό
τ
ί
ς
Μορφ
έ
ς
τ
ῶ
ν
δασκ
ά
λων
-
ψαλτ
ῶ
ν
πο
ύ
π
έ
ρασαν
ἀ
π
᾿
τ
ό
στασ
ί
δι
του
.
Παραθ
έ
τω
το
ύ
ς
στ
ί
χους
δ
ί
χως
σχ
ό
λια
.
Ἄ
λλωστε
,
δ
έ
νομ
ί
ζω
ὅ
τι
χρει
ά
ζονται
,
ἀ
φο
ῦ
ὅ
ποιος
ἔ
χει
μ
έ
σα
του
παρ
ό
μοια
βι
ώ
ματα
μ
ό
νο
δ
ά
κρυα
μπορε
ῖ
,
ἀ
ντ
ί
λ
έ
ξεις
,
ν
ά
κ
αταθ
έ
σει
.
"-
Ἄ
ς
ε
ἶ
ναι
ἡ
μν
ή
μη
α
ἰ
ων
ί
α
ὅ
λων
τ
ῶ
ν
δασκ
ά
λων
,
ψιθυρ
ί
ζω
,
καθ
ώ
ς
σκ
ύ
βω
ξαν
ά
στ
ό
Ἀ
ναλ
ό
γιο
,
κα
ί
μ
έ
βουρκωμ
έ
να
μ
ά
τια
καταφιλ
ῶ
τ
ή
θ
έ
ση
πο
ύ
ἀ
κουμπο
ῦ
σαν
τ
ά
παλι
ά
βιβλ
ί
α
,
κι
ὅ
που
περπ
ά
τησα
,
ὅ
σο
μπ
ό
ρεσα
,
στο
ῦ
κ
ύ
ρ
-
Ἀ
λ
έ
ξανδρου
τ
ά
β
ή
ματα
..."
Μ. Τεσσαρακοστ
ή
2004,
Σκ
ό
πελος
π. Κων. Ν. Καλλιαν
ό
ς
No comments:
Post a Comment
‹
›
Home
View web version
No comments:
Post a Comment