Κατά την προχθεσινή εκπομπή «Φωνή
της Εκκλησίας» στον Ελληνικό Ραδιοφωνικό Σταθμό Λονδίνου, μεταξύ άλλων
αναφερθήκαμε σε τεκμήρια και μαρτυρίες της Ανάστασης του Κυρίου.
Εκτός από τις εσωτερικές
μαρτυρίες της Καινής Διαθήκης (που σχετίζονται με τη διδασκαλία των Μαθητών και
των Μυροφόρων Γυναικών περί του θέματος, με το κενό μνημείο και με τις
εμφανίσεις του Κυρίου μετά την Ανάσταση), για την πραγματικότητα της Ανάστασης
του Κυρίου μπορούμε να στηριζόμαστε και σε κάποιες αναφορές ειδικών -αν και
κοσμικών- ερευνητών, οι οποίες αποτελούν καταστάλαγμα της έρευνας και της
μελέτης τους.
Μερικές από αυτές είναι και οι
εξής:
1. Κατ’
αρχάς ο Thomas Arnold, καθηγητής της Ρωμαϊκής Ιστορίας, συγγραφέας μιας
υπέροχης τρίτομης Ιστορίας του Ρωμαϊκού Κόσμου (που είναι έργο κλασσικό),
γράφει:
«Χρόνια μελετούσα την αρχαία ιστορία. Ερευνούσα τις
πηγές. Και «ζύγιζα» τις απόψεις των νεωτέρων συγγραφέων, που ασχολήθηκαν με την
εποχή αυτή. Σαν κατασταλάγματα των μελετών μου λέγω τούτο: Δεν ξέρω να υπάρχη
στην ιστορία ολόκληρης της ανθρωπότητος άλλο γεγονός, που να θεμελιώνεται -για
τον απροκατάληπτο ερευνητή- σε πιο πειστικές και αξιόπιστες μαρτυρίες και σε
πιο εξαντλητική έρευνα από το σημείο (εννοώ τον κενό τάφο) που μας έδωκε ο
Θεός, για να δείξη, ότι ο Χριστός απέθανε μεν, αλλά και αναστήθηκε εκ νεκρών».
2. Ο
διάσημος ιστορικός A. Fr. Gfrörer, που από άθεος μετά βαθειά μελέτη των πηγών
επίστευσε στον Χριστό, λέγει:
«Η ανάσταση του Χριστού είναι το πιο έγκυρο και το πιο
μαρτυρημένο γεγονός της αρχαίας ιστορίας. Αν αφήσω τον εαυτό μου να μην παίρνει
στα σοβαρά τις μαρτυρίες για την ανάσταση του Χριστού, μόνο και μόνο επειδή
προέρχονται από χριστιανούς (από τους αποστόλους), δεν έχω πια δικαίωμα να
θεωρώ κανένα γεγονός της αρχαίας ιστορίας έγκυρο και αξιόπιστο».
3. Ο Dr Simon
Greenleaf, ένας από τους πιο μεγάλους αμερικανούς νομικούς (θεωρείται η πιο
μεγάλη νομική αυθεντία των Η.Π.Α.) έγραψε ένα βιβλίο αφιερωμένο στο θέμα: «Έχουν νομική
αξία οι μαρτυρίες των αποστόλων για την ανάσταση του Χριστού»; Τα συμπεράσματα του
είναι:
• Αποκλείεται (είναι δηλαδή
απίθανη από νομικής πλευράς) η υπόθεση ότι θα μπορούσαν οι απόστολοι να μείνουν
για πάντα σταθεροί στην άποψη ότι ο Χριστός αναστήθηκε, αν αυτό δεν ήταν όχι
απλώς γεγονός, αλλά γεγονός αδιαμφισβήτητο και ένδοξο.
• Η ανάσταση ήταν για τους
απόστολους γεγονός τόσο γνωστό και σαφές, όσο τα πιο σοβαρά γεγονότα της ζωής
τους, για τα οποία δεν έχουν καμμιά αμφιβολία ότι έγιναν.
• Η ανάσταση του Χριστού -από
πλευράς των αποδείξεων που εξετάζουν και λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τα σημερινά
δικαστήρια- είναι το πιο αδιαμφισβήτητο γεγονός της παγκοσμίου ιστορίας.
4. Όμως
ένας άλλος διαπρεπής νομικός, ο Frank Morisson έβαλε στόχο του να διαμφισβητήση
τις μαρτυρίες που έχομε για την ανάσταση του Χριστού. Ο Μόρισον
• Παραδεχόταν ότι ο Χριστός
υπήρξε∙ ότι ήταν πρότυπο αρετής και υπέροχος διδάσκαλος∙
• ΟΜΩΣ ΔΕΝ παραδεχόταν την
ανάστασή του.
• έλεγε πως η ανάσταση ήταν μια
μυθοποιημένη ωραιοποίηση της ιστορίας του Χριστού.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο των ιδεών
του ο Μόρισον αποφάσισε να γράψη την ιστορία των τελευταίων ημερών του Ιησού,
χωρίς να κάμη καμμιά αναφορά στην ανάστασή του. Του είχε μπει η ιδέα, ότι αν
έγραφε τέτοιο τεκμηριωμένο βιβλίο, θα έκανε να ... ξεχασθή η ανάσταση του
Χριστού!
Άρχισε λοιπόν να έρχεται σε επαφή
με τα γεγονότα και με τα προβλήματα που τα ακολουθούν. Και τότε η δικαστική του
ευσυνειδησία τον έκαμε να αλλάξη γνώμη και τοποθέτηση.
Ασχολήθηκε λοιπόν με το θέμα αυτό
στα σοβαρά. Μελέτησε, όσο πιο καλά μπορούσε, όλα τα στοιχεία που είχε στην
διάθεσή του. Και κατάλαβε, ότι ακόμα και αν το ήθελε, ήταν αδύνατο να γράψη το
βιβλίο, που είχε σχεδιάσει και όπως το είχε σχεδιάσει. Και κατέληξε να γράψη
ένα βιβλίο εντελώς διαφορετικό από εκείνο που είχε προγραμματίσει. Ο τίτλος του
βιβλίου αυτού είναι: «Ποιός απεκύλησε τον λίθο»; Στο πρώτο κεφάλαιο ο Μόρισον
δηλώνει: «Ποτέ μου δεν το είχα φαντασθή ότι θα κατέληγα να γράψω ένα τέτοιο βιβλίο»!
Αυτό το βιβλίο του Μόρισον είναι
μια συνεχής διακήρυξη, ότι η ανάσταση του Χριστού είναι γεγονός. Κυκλοφόρησε σε
εκατομμύρια αντίτυπα και αποτελεί αληθινό μνημείο μιας λογικής εργασίας, που
κυριολεκτικά ξετινάζει όλα τα επιχειρήματα εκείνων που προσπάθησαν να
αμφισβητήσουν την ανάσταση του Χριστού.
5. Ένας
άλλος διαπρεπής νομικός ο αρχιδικαστής της Αγγλίας (Πρόεδρος του Αρείου Πάγου,
θα λέγαμε εμείς), λόρδος Darling μετά μια νομική έρευνα επάνω σε όλες τις
μαρτυρίες που έχουν σχέση με την ανάσταση του Χριστού, γράφει:
«Για την ανάσταση του Χριστού έχομε πάρα πολλές
μαρτυρίες. Και θετικές. Και αρνητικές. Που όλες, η κάθε μία με τον τρόπο της
μας δίνουν τόσες πολλές ενδείξεις, ότι η Ανάσταση του Χριστού είναι μια ζωντανή
πραγματικότητα, ώστε κανένα σώμα από μελετημένους δικαστικούς (από όποιο μέρους
του κόσμου κι αν είναι!) δεν θα μπορούσε να βγάλη -με βάση τα στοιχεία που μας
δίνουν οι μαρτυρίες αυτές- απόφαση διαφορετική από ότι:
• η Ανάσταση του Χριστού είναι γεγονός∙
και ότι
• ο Χριστός ανέστη»!
No comments:
Post a Comment