Monday, 23 September 2019

Αὐτοβιογραφικά 2


,  κα πάλι, ο λλες  φορμς διαλόγου...
       
Στν σεβαστό μου καθηγητή κύριον λέξανδρον Σταυρόπουλον,
φ’ ρου ζως νεξόφλητος πνευματική φειλή


Εναι λήθεια πς στ σύνορο μις πετείου, πως τς χειροτονίας σου λ.χ. τς συμπληρώσεως κάποιων δεκαετιν ερατικς διακονίας, πάρχει τ νδεχόμενο, στε ν δημιουργηθε κι ποιαδήποτε νησυχία κα ναστάτωση -στοιχεα ξάπαντος νθρώπινα- στε ν προκαλέσoυν πόνο κα θυμ κάποτε. Δηλαδή, παραχωρε Θες κι ατ τ θλίψη τν πειρασμό, γι ν σ ποσπάσει π τν καθημερινότητα κα ν σ φέρει ν σταθες, «νώπιος νωπί» μ τν διο, καθς σ νήσυχες στιγμς μις τέτοιας καταιγίδας εναι πο Τν χρειάζεσαι περισσότερο π κάθε λλη φορά. Στ᾿ λήθεια, πόσες φορς κενος βαθς Γεροντικς λόγος το ββ λωνίου δ συντρόφεψε τ μοναχικά σου βήματα. «- Επεν ϐϐς λώνιος· ἐὰν μ επ νθρωπος ν τ καρδί ατο, τι γ μνος κα Θες σμν ν τ κόσμ τούτ, οχ ξει νάπαυσιν»...

στόσο, δν εναι διόλου πίθανο, ν βρεθες κι ντιμέτωπος μ πρόσωπα κα καταστάσεις, πο σ πληγώσανε φάνταστα μέσα στν λη σου ερατικ διαδρομή. Μάλιστα, ατ λα γίνονται πι πώδυνα, ταν νομίζεις πς σ ρες πετειακές σου, χαρμόσυνες κα χαρμολυπικές, συνυπάρχουν σιμά σου «φίλοι κα πλησίον» (Ψαλμ. 37, 12) συνεορτάζοντες κα συγχαίροντες. Κι μως,  πολλς φορς πουσιάζουν κι λοι ατοί. σως γιατ τσι πρέπει... Πς, λλωστε, θ δοκιμαστε ντοχ κι πίστη σου; Κι στερα, πς θ μελετήσεις τος χαρακτρες τν σων ποτελον τ ποίμνιό σου; Γιατ εναι παρατηρημένο, πς μονάχα μέσω ατν τν συμπεριφορν τους τος μαθαίνεις καλύτερα, λλά, κα  κυρίως,  μέσω τν συγκρούσεών σας.  Κι ατό, πειδ κε διαφαίνεται πολ καθαρ κι προσπάθεια τους ν σ μειώσουν, λλ κα ν σ πορρίψουν κάποτε, λλ  κα ν τος πορρίψεις κι σύ, κάνοντας κάποτε κι ατ τ λάθος...

μως δν θ πρέπει ν λησμονες, πς κι λ᾿ ατ εναι κα  μις λλης μορφς φορμς διαλόγου, πο καλεσαι ν πραγματοποιήσεις μ πομονή, σκέψη κα σωφροσύνη. Κα τοτο πειδ σο παραχωρεται τ μέγα τς δοκιμασίας προνόμιο, στε ν δες τ πράγματα πι ριμα. Μ λίγα λόγια ατς ο κορυφαες, ριακς κα δύσκολες στιγμς νς λλου διαλόγου -σως καρπου, σκληρο, δίστακτου κα ψυχόλεθρου, ν εναι καν ντιβίωση, στε ν φαιρεθον π μέσα σου «στίγματα» διάφορα, πο σ τυραννοσαν σκληρά. πως π.χ. φιλοδοξία σου γι τ ποιο πρωτεο, γι τν ποια «πρωτοκαθεδρία», νθρωπαρέσκειά σου, στε «ν φανς τος νθρώποις», λλ κα κενοδοξία σου μ τ ν προβάλλεις τν αυτό σου «νδεδυμένον τν τς ερατείας χάριν» μ ποικίλα κα φανταχτερ μφια κα κοσμήματα. Κι λα τοτα πότοκα μις λλης πραγματικότητος κα βιοτς φαινόμενα κα πράγματα. Κα τ κυριώτερο: Ξένα παντελς π τ μάθημα Του.

Σ λ᾿ ατ καλεσαι, λοιπόν, ν᾿ παντήσεις ελικριν μ διάθεση διδαχς κα μαρτυρίας, θέτοντας «κεφαλν γωνίας» στν πνευματική σου οκοδομή, τό: «Μάθετε π᾿ μο, τι πρᾶος εμι, κα ταπεινς τ καρδί κα ερίσετε νάπαυσιν τας ψυχας μν» (Μτθ. 11, 29).

«Επεν ϐϐς Ποιμήν· νθρωπος συνοικν τ πλησίον, φείλει εναι ς στήλη λιθίνη, ϐριζόμενος κα μ ργιζόμενος, δοξαζόμενος κα μ παιρόμενος».

λήθεια, ποις θ πρωτοανεβε σ τούτη τ ζυγαριά;

π. Κ.Ν. Καλλιανός

No comments: