Thursday, 21 July 2016

Το Πρεσβυτερείο μας

Ο παρών ιστολόγος κατοικεί με την οικογένειά του στο Πρεσβυτερείο της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας Αγ. Παντελεήμονος στο Harrow - ΒΔ Λονδίνου, το οποίο βρίσκεται δίπλα από τον Ι.Ν. Αγ. Παντελεήμονος και Αγ. Παρασκευής. To εν λόγω οίκημα κτίσθηκε το 1932 από την τοπική Αγγλικανική Ενορία και κατοικήθηκε από Αγγλικανές μοναχές και Αγγλικανούς Ιερείς μέχρι το 1994, οπότε και μεταβιβάσθηκε στην Ελληνορθόδοξη Κοινότητα.

Αναφορικά με την ιστορία του Πρεσβυτερείου, απο το 9ο κεφάλαιο του ιστορικού της τοπικής Αγγλικανικής Ενορίας, γραμμένο από τον H.G. Sparks, πληροφορούμαστε τα εξής:

In October 1932, the Community of St Peter, Eccleston Square, sent three Sisters to work in the Parish, with the permission of their Visitor, the Bishop of London. A house was built for them close to the Church of the Holy Spirit, another kind gift from Mr. Hamilton Miller, who had subscribed so generously to the Building Fund of the Church. He not only had the house built for the Sisters, but also for the land round it he supplied young trees, flowering shrubs and rose bushes to make them a garden. The house was opened by HRH Princess Marie Louise, and blessed by the Vicar on Wednesday, 26th April, 1933, in the presence of many friends and well-wishers of the Parish and the Sisters. The number of the Sisters increased later on to four and their quiet dedicated lives of prayer and labour were untold blessings to the life of the Parish.

Από την σύντομη αυτή αναφορά θα επιθυμούσαμε να ξεχωρίσουμε δύo κύρια στοιχεία: τις  μοναχές και την πριγκίπισσα. Όσον αφορά τις μοναχές, ο Ted Keeping, δραστήριο μέλος της Αγγλικανικής Ενορίας, θυμάται και διηγείται:

Although for those times the exterior of the house seemed quite imposing, the interior was very Spartan (if you will pardon a Greek simile). The Religious Sisters lived to a very strict code of Poverty, Chastity and Obedience. In today’s climate one could be forgiven for assuming their lifestyle was dull and colourless, but the opposite was the case. They were the most loving and exuberant women one could ever wish to meet. So great became the numbers of the congregation that the Youth Organisations had to have waiting lists, the Mothers’ Union needed three coaches to transport its members on outings and the Sunday Schools overflowed from the two Churches to the Old Schoolhouse, adjacent to Kenton Grange.

Ένα σημαντικότατο και ιδιαίτερα κολακευτικό στοιχείο είναι πως τα εγκαίνια του Πρεσβυτερείου τίμησε με την παρουσία της η A.B.Y. Πριγκίπισσα Μαρία - Λουΐζα, C.I., G.B.E., V.A.  Παρότι δεν σώζεται κάποια σχετική αναμνηστική πλάκα, η πληροφορία αυτή θα πρέπει να θεωρείται απολύτως έγκυρη, γιατί την επικυρώνουν -προφορικά, αλλά και γραπτά- μέλη της Αγγλικανικής Ενορίας, οι οποίοι είτε παρέστησαν στα εγκαίνια του Πρεσβυτερείου το 1933, είτε πληροφορήθηκαν τα γενόμενα από άλλους.   

Η Πριγκίπισσα Μαρία - Λουΐζα, η οποία δεν άφησε απογόνους, γεννήθηκε στις 12 Αυγούστου 1872 και απεβίωσε στις 8 Δεκεμβρίου  1956. Ήταν εγγονή της σπουδαίας Βασίλισσας της Αγγλίας Βικτωρίας (1819 - 1901), από την κόρη της Πριγκίπισσα Ελένη - Αυγούστα - Βικτωρία (1846 - 1923).

Μετά από την αναχώρηση των Αγγλικανών καλογραιών από το Πρεσβυτερείο, που πραγματοποιήθηκε σε χρονολογία άγνωστη σε εμάς, κατοικούσαν σ’ αυτό οι εκάστοτε βοηθοί Εφημέριοι της τοπικής Αγγλικανικής Ενορίας. Όταν τα κτήρια (Ιερός Ναός, Κοινοτική Αίθουσα και Πρεσβυτερείο) μεταβιβάστηκαν στην Ελληνορθόδοξη Κοινότητα, το Πρεσβυτερείο έγινε κατοικία του Ιερατικώς Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγ. Παντελεήμονος. Ο πρώτος που κατοίκησε εκεί, από την πλευρά της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας, και συνεχίζει να κατοικεί μέχρι σήμερα, είναι ο παρών ιστολόγος με την οικογένειά του.

No comments: