Monday, 3 May 2021

Τοῦτο Σάββατόν ἐστι τό ὑπερευλογημένον

 
...ἐν , Χριστς φυπνσας, ναστσεται τριμερος

 
Στο βάθος το Άγιον Όρος...

Γι᾿ λλη μι χρονι κι τούτη τ βραδυ το Μ. Σαββάτου σιωπηλο βαδίζουμε πρς τ ναό, στε ν ζήσουμε μ λαμπρότητα κα κατάνυξη τς κορυφαες κα θάνατες στιγμς τς ναστάσεως. Πορευόμαστε μ τν ναστάσιμη λαμπάδα στ χέρι κα στοχαζόμαστε, πόση εφροσύνη κα ελογία κτινοβολον στν πληγωμένη μας ψυχ ατς ο πάντιμες στιγμές. Στιγμς δέους κα ασιοδοξίας καθς εναι, πο μόνο συνειδητ πιστς μπορε ν βιώσει, ν ασθανθε ν καταννοήσει. πιστός, πο σημαίνει συμμέτοχος στ μεγάλο κι εύεργετικ γεγονς το θείου Πάθους. Γιατ δν μπορες ν ξεπεράσεις «τν δι᾿ μς Σταυρωθέντα Κύριον...», λλ κα «τν θεσωμον Ταφν Του, κα τν ες δου Κθοδόν Του... δι' ν τς φθορς τ μτερον γνος νακληθν, πρς αωναν ζων μεταββηκε». πειδ τότε θ εναι μεγάλη γνωμοσύνη κα χαμένος χρόνος γι σους ρχονται στν κκλησι ν «παρακολουθήσουν» μονάχα, τν Τελετ τς ναστάσεως. τσι, γι τ καλό!!! λήθεια, ποι καλό, ταν ατ δ φέρει τ σφραγίδα τς συμπόρευσης κα συναναβάσεως μ κενον; Συμπόρευση, λοιπόν, πο δν εναι πλς μετοχή, λλ πάνω π᾿ὅλα εναι φιέρωση, διότι μονάχα ν συνειδητοποιήσουμε τς εεργεσίες του κα πάνω π᾿ λα τι «Οτος τς μαρτίας μς φέρει κα περ μν δυνται» (σ. 53, 4), τότε θ νακαλύψουμε μέσα στν ποψιν βραδυ τ κλειδί, πο θ μς νοίξει τν θύρα το Παραδείσου. Ατήν, πο π νοησία κλείσαμε πίσω μας, πιστεύοντας πς μακρυά Του θ τ καταφέρουμε. Κι μως... Φορτωμένοι πόψε τος βασανισμος τς καθημερινότητας, πο δν χει καμμία, μ καμμία στοργ κα φιλανθρωπία, πορευόμαστε πρς κενον ναμένοντας τ φς τς ναστάσεως ν λάμψει μέσα μας κα στ ζωή μας, φωτίζοντας νήλιαγες γωνιές τς ψυχς κα ν ζεστάνει τν παγωμένη καρδιά. Παγωμένη π τν ψυχρότητα πο κπέμεπει    συμπεριφορ τν πολλν: Φίλων κα γνωστν... Γι᾿ ατ κα μέσα στν ναστάσιμη θαλπωρ νοιώθουμε τν παραίτητη σφάλεια κα εφροσύνη, κάτι πο δν μπορε κόσμος ν μς προσφέρει, ν μς χαρίσει, σο κι ν τν ρευνήσουμε. στόσο δν πρέπει ν μς διαφεύγει κα κάτι κόμη. Πς νάσταση δν εναι γεγονς ατόνομο κα ξεχωριστό. Μ λίγα λόγια δ νοεται νάσταση δίχως τ Σταυρό, τ θάνατο καί, φυσικά, δίχως τν σαββατισμό, τν θελούσιο, δηλαδή, πουσία το Κυρίου π τν ργων Ατο. Δίχως τν «πολν σιγν» (γ. πιφάνιος Κύπρου), πο παιτεται γι ν «κυοφορηθε» νάσταση κα συνάμα γι ν «κατέλθ (κενος) ν τος κατωτάτοις τς γς», στε ν θλάσει μοχλος αωνίους κα παράλληλα «τν δμ σν τ Εα» ν λυτρώσει «παγγεν». Γι᾿ ατ κα εναι περευλογημένο τ Μ. Σάββατο, πειδ λλις δν θ μπορέσει ν πάρξει «Ατη κλητ κα γα μρα, μα τν Σαββτων, βασιλς κα κυρα, (τν) ορτν () ορτ, κα () πανγυρις (τν) πανηγρεων...». πι πλ «ναστάσεως μέρα... (στε ν) λαμπρυνθμεν» πομακρύνοντας π μέσα μας λα τ σκοτάδια, τν κατήφεια κα τν πόγνωση. Γιατί, «Χριστός νέστη...». Καί, ναί, «ληθς,  νέστη». μήν.
 
π. Κ.Ν. Καλλιανός

No comments: