Μέρες τοῦ πρώτου μισοῦ τῆς δεκαετίας τοῦ 1970, σὲ ὤρα πρωϊνὴ κάποιου καλοκαιριοῦ, πάντα στὸ Παλιὸ τὸ Κλῆμα καὶ πρὶν τὴν ἀλλοτρίωση τῶν ἀνθρώπων ἀπό τὸ στυγνὸ ἀνταγωνιστικὸ πνεῦμα τῆς λεγομένης «τουριστικῆς ἀξιοποίησης».
Ὁ ξένος τῆς φωτογραφίας, ἀφοῦ περιηγήθηκε τὸ χωριὸ, σὲ κάποιο σημεῖο γλύστρισε καὶ ἔπεσε, στραμπουλίζοντας τὸ πόδι του.
Ἀμέσως τότε βρέθηκαν συν- ἄνθρωποι νὰ τὸν βοηθήσουν, ἐνῶ ἠ θειὰ τὸ Βαγγελιὼ τοῦ μπαρμπα Γιώργη τοῦ Μουρίση, ποὺ ἤξερε νὰ γιατροπορεύει ἐξαρθρώσεις ποδιῶν καὶ χεριῶν, συνέδραμε τὸν κακόμοιρο τὸν ἐπισκέπτη, δίνοντάς του, μαζὶ μὲ τὸν ὑπόλοιπο τὸν ὅμιλο τῶν Κληματιανῶν γυναικῶν, κι ἔνα σπουδαῖο μάθημα φιλοξενίας καὶ τιμῆς στὸν Ἄνθρωπο.
Ἔτσι, φεύγοντας ὁ ξένος γιὰ τὴν πατρίδα του, ἀσφαλῶς θὰ θυμᾶται, πὼς σὲ κάποιο ἄσημο, μικρὸ καὶ ταπεινὸ νησιωτικὸ χωριό, ἔμαθε τί σημαίνει γνήσια Ἑλληνικὴ φιλοξενία καὶ πάνω ἀπ᾿ ὅλα σεβασμὸς στὸ Ἄνθρωπο.
Ὡστόσο τὸ διερώτημα ποὺ ἀπομένει ἀπ᾿ τὴν «ἀνάγνωση» τῆς φωτογραφίας αὐτῆς, εἶναι τὸ ἑξῆς: Αὐτὰ ποὺ ἔγιναν κάποτε, πρὶν ἀπό τρισήμισυ δεκαετίες, ἄραγε, ἐπαναλαμβάνονται σήμερα ἤ μᾶς ἔχει καλύψει γιὰ τὰ καλὰ τὸ βαρὺ σύννεφο τῆς ἀδιαφορίας καὶ τῆς ἀπανθρωπίας, ποὺ μᾶς διδάσκουν οἱ σκληροὶ αὐτοὶ καιροὶ ποὺ διερχόμαστε;
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
9 hours ago
2 comments:
Θερμές εὐχαριστίες στόν Ἱστολόγο και γιά τά δύο κείμενα , τό χτεσινό περί Ὀάσεων καί τό σημερινό περί Φιλοξενίας. Διαβάζοντάς τα μαζί, παρατηρεῖ κανείς ἀπρόβλεπτα νήματα ἀνάμεσά τους :
Ἡ φιλοξενία εἶναι ὄαση . Ἡ ὄαση ἔχει τό χαρακτηριστικό τῆς κρυφιότητάς της ( ἐννοώντας ὅτι μένει "κρυφή " καί κάπως δυσκο-
λοεύρετη , ἐκτός ἄν ἀναζητηθεῖ ἐπίμονα ). Ἡ φιλοξενία ὡς ὄαση θεραπεύει καί ἡ ὄαση τό ἴδιο.
Δέν μποροῦμε νά ξέρουμε πόσες ὀάσεις θάλλουν σήμερα , οὔτε ἄν ἡ ἔρημος τοῦ κόσμου δονεῖται ἀπό "φωνές βοώντων " ὅπως αὐτές τοῦ π. Βαρνάβα.
Δέν μποροῦμε νά ξέρουμε πόσα φιλόξενα χέρια ἐπαναλαμβάνουν τήν Ὑψηλή Χειρονομία τοῦ Νιπτῆρος καίμέ ποιό τρόπο .
Ἡ ἡ ἄγνοιά μας παραδόξως αποτελεῖ τήν ἐλπίδα μας.
Ἡ ὑπέροχη φωτογραφία τοῦ π. Κωνσταντίνου εἶναι ὑπέροχη ὄχι γιατί προκαλεῖ νοσταλγία γιά κάτι χαμένο , ἀλλά γιατί ἔχει συλλάβει μιάν ὑπέρχρονη ποιότητα τῆς καρδιᾶς .
Παραφράζω τό ἐρώτημά του : Ἀπολαμβάνουμε τό προνόμιο νά εἴμαστε φύλακες τῆς καρδιᾶς μας ἤ προτιμᾶμε τό βαθύ μας ὕπνο ;
Καί πάλι εὐχαριστίες στόν Φιλοξενοῦντα !
Νατάσα Κ.
@ Νατάσα Κ.,
Σας χάσαμε. Προφανέστατα περάσατε πολύ καλά στις διακοπές σας, για να ξεχάσετε τελείως το διαδίκτυο.
Εμείς όμως συνεχίζουμε ακάθεκτοι και αναμένουμε και τις δικές σας λογοτεχνικές συνδρομές!
Post a Comment