Με πολλή μεγάλη χαρά
αφιερώνω τη σημερινή ανάρτηση
στον άρτι αφιχθέντα Μίμη μας
Ένα νέο βιβλίο ανακάλυψα πρόσφατα σε έρευνα στο διαδίκτυο. Το παράγγειλα από το διαδικτυακό βιβλιοπωλείο Amazon και το έλαβα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι το βιβλίο με τον τίτλο “Blood and Oranges” και υπότιτλο «Εργασία Μεταναστών και Ευρωπαϊκό Εμπόριο στην Αγροτική Ελλάδα». Συγγραφέας είναι ο Christopher M. Lawrence. Το βιβλίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Berghahn Books, εκδομένο στην Αγγλική γλώσσα το 2007.
Τα περιεχόμενα του βιβλίου (σε μετάφραση) έχουν ως εξής:
Εισαγωγή: Μεταμόρφωση της Αγροτικής Ελλάδας
Κεφάλαιο 1: Συνοπτική Ιστορία της Σύγκρουσης και του Συμβιβασμού στην Αργολίδα
Κεφάλαιο 2: Γεωργική Παραγωγή και Οικιακές Οικονομίες
Κεφάλαιο 3: Εργασία Μεταναστών στα Χωριά
Κεφάλαιο 4: Κοινωνική Μεταμόρφωση της Υπαίθρου
Κεφάλαιο 5: Πολιτεία, Ιθαγένεια και Ταυτότητα στην Αργολίδα
Κεφάλαιο 6: Πολιτικές της Αντίστασης
Κεφάλαιο 7: Εθνικισμός στην Παγκοσμιοποιημένη Οικονομία
Εισαγωγή: Μεταμόρφωση της Αγροτικής Ελλάδας
Κεφάλαιο 1: Συνοπτική Ιστορία της Σύγκρουσης και του Συμβιβασμού στην Αργολίδα
Κεφάλαιο 2: Γεωργική Παραγωγή και Οικιακές Οικονομίες
Κεφάλαιο 3: Εργασία Μεταναστών στα Χωριά
Κεφάλαιο 4: Κοινωνική Μεταμόρφωση της Υπαίθρου
Κεφάλαιο 5: Πολιτεία, Ιθαγένεια και Ταυτότητα στην Αργολίδα
Κεφάλαιο 6: Πολιτικές της Αντίστασης
Κεφάλαιο 7: Εθνικισμός στην Παγκοσμιοποιημένη Οικονομία
Ο συγγραφέας έχει μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Αμερικανό. Όταν ολοκλήρωσε τις πανεπιστημιακές του σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία αποφάσισε να κατοικήσει για ένα διάστημα 13 μηνών στον κάμπο της Αργολίδας (ιδιαίτερη Πατρίδα μου) και να επικεντρώσει την έρευνά του σε τρία χωριά: Μέρμπακα (σημερινή Αγία Τριάδα), Μάνεσι και Γκέρμπεσι (σημερινή Μιδέα).
Η ματιά του είναι ενδιαφέρουσα. Είναι κοντινή ελληνική, αλλά και ψυχρή - απόμακρη, ανθρώπου που βλέπει την ζωή των χωριών από την απόσταση του εξωτερικού ερευνητή. Είναι επιστημονική, αλλά και συναισθηματική - φιλική.
Η ματιά του είναι ενδιαφέρουσα. Είναι κοντινή ελληνική, αλλά και ψυχρή - απόμακρη, ανθρώπου που βλέπει την ζωή των χωριών από την απόσταση του εξωτερικού ερευνητή. Είναι επιστημονική, αλλά και συναισθηματική - φιλική.
Ο συγγραφέας αναλύει την διαλεκτική μεταξύ παγκοσμιοποίησης και νεο-ρατσισμού στην ελληνική ύπαιθρο. Επίσης, περιγράφει την πολιτικο-οικονομική ανάπτυξη της ελληνικής επαρχίας από την εποχή της πλήρους εισδοχής στην Ε.Ε., οπότε η αυξημένη πρόοδος και ο κοινωνικός φιλελευθερισμός άρχισαν να συνοδεύονται με την δημιουργία μιας ευπαθούς και περιθωριοποιημένης τάξης μεταναστών εργατών.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μελέτη, που μακάρι να μπορούσε να μεταφρασθεί και στα ελληνικά. Σίγουρα θα συνέβαλε πολύ στην κατανόηση πολλών κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικών ζητημάτων που απασχολούν την ελληνική επαρχία, ειδικώτερα δε τον Αργολικό κάμπο.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μελέτη, που μακάρι να μπορούσε να μεταφρασθεί και στα ελληνικά. Σίγουρα θα συνέβαλε πολύ στην κατανόηση πολλών κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικών ζητημάτων που απασχολούν την ελληνική επαρχία, ειδικώτερα δε τον Αργολικό κάμπο.
Σημείωση: Σε ένα πιο προσωπικό τόνο, ο Christopher M. Lawrence έχει χρησιμοποιήσει στο κείμενο και την βιβλιογραφία του και το δικό μου πόνημα: «Το όνομα, στοιχεία ιστορίας και βιβλιογραφικά του χωριού Μέρμπακα», Ανάτυπο από τα Ναυπλιακά Ανάλεκτα, τόμ. 4 (2000), Έκδοση Δήμου Ναυπλιέων.
6 comments:
Καλώς τον δεχτήκατε και μοιραζόμαστε την χαρά σας, ευχόμενοι ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ενωμένοι κάτω από την σκέπη τηε γέννησης Του.
Κ.Κ.
υ.γ. Σας έχω στείλει και κάποια σχόλια σε διάφορες αναρτήσεις σας και ελπίζω να λάβατε και τις φωτογραφίες που σας έστειλε ο Νεκτάριος.
Κ.
@ K.K.,
Άρχοντά μας,
Ευχαριστώ θερμά για τις εγκάρδιες ευχές σας.
Τις φωτογραφίες τις έλαβα. Ευχαρίστησα ήδη το Νεκτάριο. Πάντως προσωπικά θα ήθελα να απέχω από αυτή την απαράδεκτη και δυστυχώς συνεχιζόμενη κοινωνική (μάλλον μαθητική / νεανική) αναταραχή, που λαμβάνει χώρα κυρίως στην Αθήνα. Θεωρώ πως οι πρωτεργάτες και οι συμμετέχοντες μεθούν με την δημοσιότητα που λαμβάνει η κάθε κινητοποίησή τους. Και την συνεχίζουν -χωρίς συγκεκριμένο νόημα ή αιτήματα- για να βρίσκονται στα κανάλια και στα μπλογκς. Όχι όμως στο δικό μου...
Αδελφέ μου.
Συμφωνώ, επικροτώ και προσυπογράφω τις απόψεις σας.
Αν έστειλα τις φωτογραφίες ήταν μόνο και μόνο, για να δουν μερικοί "εύποροι αναρχικοί" -μηδέ εξαιρουμένης και της αλλοδαπής-, τα χάλια που οδηγεί η αφροσύνη τους...
Και με την ευκαιρία αυτή μια ακόμα προσωπική επισήμανση.
Σε ποια χώρα του κόσμου υπάρχουν
200.000 "αιώνιοι φοιτητές"?
Ζήτω η Ελλάς του 21ου αιώνα!
Κ.Κ.
@ K.K.,
Η αλήθεια βέβαια να λέγεται: ο Απόδημος Ελληνισμός είναι ΠΟΛΥ πιο φρόνιμος από τον μητροπολιτικό.
Οπωσδήποτε συμβάλλει και το γεγονός ότι οι κοινωνίες είναι περισσότερο οργανωμένες και νομοταγείς, ειδικά στην Δυτ. Ευρώπη, Βόρ. Αμερική και Αυστραλία.
Ενδιαφέρον φαίνεται το βιβλίο. Θα το ψάξω κι εγώ.
Για τις "κινητοποιήσεις" συμφωνώ κι εγώ ότι θα είχαν πολύ μικρότερη διάρκεια αν δεν είχε δωθεί τόση δημοσιότητα από τα ΜΜΕ αλλά και από την μπλογκόσφαιρα γενικότερα.
@ Σοφία,
Το βιβλίο αυτό είναι σίγουρα μια ξεχωριστή μελέτη, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.
Εύχομαι οι ντόπιοι παράγοντες (πολιτικοί, κοινωνικοί, πολιτιστικοί κ.ά.) να το μελετήσουν και να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους τις αναλύσεις και προτάσεις του συγγραφέα.
Post a Comment