Friday 10 September 2010

Τα τρένα που φεύγουν...

Όταν ήμουν μικρό παιδί στο πατρικό σπίτι κυκλοφορούσε ένας τόμος με άπειρες φωτογραφίες από τρένα. Μου άρεσαν τότε πάρα πολύ. Ξεφύλλιζα τακτικά το βιβλίο εκείνο, μύριζα τα χαρτί του, δεν χόρταινα να βλέπω τις μικρές και τις μεγάλες μηχανές, τα έγχρωμα και ασπρόμαυρα τρένα. Μέχρι που κάποια ημέρα χάθηκε το βιβλίο εκείνο. Δεν το ξαναβρήκα ποτέ. Ακόμα θυμάμαι και αισθάνομαι την απογοήτευσή μου για την απουσία του.

Όλα αυτά τα θυμήθηκα τώρα βλέποντας και κρατώντας στα χέρια μου την τελευταία συλλογή αγγλικών γραμματοσήμων, που είναι αφιερωμένη στα αγγλικά τρένα της περιόδου 1930-1960. Σ’ αυτήν περιέχονται έξι πολύ όμορφα γραμματόσημα με ασπρόμαυρες φωτογραφίες τρένων διαφόρων ειδών και κατηγοριών.

Στην Αγγλία είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στο ευρύ κοινό για τα τρένα. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το τρένο καθημερινά για να πάνε στις εργασίες τους, αλλά και για αναψυχή. Μερικοί δε παρατηρούν τα τρένα και καταγράφουν τις κινήσεις τους, τα δρομολόγιά τους, τον τύπο τους κ.λπ. Αυτοί ονομάζονται παρατηρητές τρένων (trainspotters).

1 comment:

Σοφία said...

Πολύ ωραία σειρά! Αγόρασα κι εγώ χθες τα πρώτα σιδηροδρομικά γραμματόσημα. Ευτυχώς τους είχαν μείνει μερικά, γιατί δεν ήμουν στην Αγγλία όταν πρωτοκυκλοφόρησαν.