Ο Χρόνος - Ο Βασιλεύς των Aιώνων
Ας ανυμνήσουμε το αγαθό ως όντως
ον
και ως αυτό που προσφέρει ύπαρξη σε όλα τα όντα.
και ως αυτό που προσφέρει ύπαρξη σε όλα τα όντα.
Ο Ων [ο υπάρχων Θεός] είναι κατά τη δύναμη της φύσεώς του
η υπερούσια αιτία όλου του «είναι».
η υπερούσια αιτία όλου του «είναι».
Είναι δημιουργός όντος,
της υπάρξεως, της υποστάσεως, της ουσίας, της φύσεως,
αρχή και μέτρο των αιώνων
και οντότητα των χρόνων και αιωνιότητα των όντων.
της υπάρξεως, της υποστάσεως, της ουσίας, της φύσεως,
αρχή και μέτρο των αιώνων
και οντότητα των χρόνων και αιωνιότητα των όντων.
Είναι ο χρόνος όσων γίνονται,
η ύπαρξη όσων έχουν οποιουδήποτε είδους ύπαρξη,
η γένεση όσων έχουν οποιουδήποτε είδους γένεση.
η ύπαρξη όσων έχουν οποιουδήποτε είδους ύπαρξη,
η γένεση όσων έχουν οποιουδήποτε είδους γένεση.
Απ’ αυτόν, που είναι ο ων, προέρχεται η αιωνιότητα˙
η ουσία και το όν και ο χρόνος και η γένεση και ό,τι γίνεται,
αυτά που υπάρχουν μέσα στα όντα˙
αυτά που με οποιοδήποτε τρόπο υπάρχουν και υφίστανται…
η ουσία και το όν και ο χρόνος και η γένεση και ό,τι γίνεται,
αυτά που υπάρχουν μέσα στα όντα˙
αυτά που με οποιοδήποτε τρόπο υπάρχουν και υφίστανται…
Γι’ αυτό και λέγεται «Βασιλεύς
των αιώνων»,
επειδή μέσα σ’ αυτόν και γύρω απ’ αυτόν υπάρχει
και υφίσταται όλο το είναι,
ενώ ο ίδιος ούτε ήταν σε χρόνο,
ούτε θα είναι, ούτε έγινε, ούτε γίνεται, ούτε θα γίνει
και καλύτερα,
ούτε υπάρχει σε χρόνο.
επειδή μέσα σ’ αυτόν και γύρω απ’ αυτόν υπάρχει
και υφίσταται όλο το είναι,
ενώ ο ίδιος ούτε ήταν σε χρόνο,
ούτε θα είναι, ούτε έγινε, ούτε γίνεται, ούτε θα γίνει
και καλύτερα,
ούτε υπάρχει σε χρόνο.
Αλλά αυτός είναι το είναι στα όντα˙
όχι μόνο τα όντα, αλλά και αυτό το είναι των όντων,
προέρχεται από τον προαιωνίως όντα.
Γιατί αυτός είναι ο αιώνας των αιώνων, που υπάρχει πριν από τους αιώνες.
όχι μόνο τα όντα, αλλά και αυτό το είναι των όντων,
προέρχεται από τον προαιωνίως όντα.
Γιατί αυτός είναι ο αιώνας των αιώνων, που υπάρχει πριν από τους αιώνες.
«Περί Θείων Ονομάτων», Κεφάλαιο 5
Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτου
Αγ. Διονυσίου Αρεοπαγίτου
Επιμέλεια: π. Δρ. Σταύρος Κοφινάς
No comments:
Post a Comment