Wednesday, 24 August 2011

Το ετήσιο Συνέδριο

...της Αδελφότητας Αγ. Αλβανού και Αγ. Σεργίου

του Δημήτρη Σαλαπάτα
Θεολόγου - Διεθνολόγου


Το ετήσιο Συνέδριο της Αδελφότητας Αγ. Αλβανού και Αγ. Σεργίου (Fellowship of St. Alban and St. Sergius), η οποία έχει έδρα την Οξφόρδη και δραστηριοποιείται σε διαχριστιανικό επίπεδο διεθνώς, πραγματοποιήθηκε στον συνεδριακό χώρο του High Leigh, κοντά στο Λονδίνο, από τις 15 μέχρι τις 18 Αυγούστου τ.έ. Το θέμα του Συνεδρίου ήταν η Ιερωσύνη (“Priesthood and Ministry”).


Το Συνέδριο εξέτασε τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η Ιερωσύνη και η κλίση προς την ιερατική διακονία ερμηνεύονται και αξιολογούνται μέσα στο πλαίσιο των διαφόρων Χριστιανικών Παραδόσεων. Οι ομιλητές προέρχονταν από την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Αγγλικανική Κοινωνία, από την Μεγάλη Βρετανία και από άλλα μέρη του κόσμου.


Οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Ορθόδοξο Μοναστήρι του Αγ. Ιωάννου του Βαπτιστή στο Έσσεξ. Μετά από την ξενάγηση και την φιλοξενία, τα μέλη του συνεδρίου παρακολούθησαν μια εξαιρετική ομιλία από τον Ιερομόναχο Nicholas Sakharov, στην οποία παρουσιάστηκε η μοναστική άποψη περί Ιερωσύνης. Διάφορα μέλη είχαν επίσης την ευκαιρία και τη χαρά να επισκεφθούν τη Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία στο Stevenage, όπου φιλοξενήθηκαν από τον Επίσκοπο Άγγελο.



Στο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονταν και λειτουργικές τελετές, ώστε να δοθεί και μια πνευματική - τελετουργική διάσταση στο Συνέδριο. Συγκεκριμένα, τελέσθηκε Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία και Παννυχίδα (Ορθόδοξη τελετή εις μνήμην των κεκοιμημένων μελών και φίλων του Fellowship), καθώς επίσης και Αγγλικανική Ευχαριστία και Αγγλικανική Απογευματινή Προσευχή.



Αμέτρητα θέματα αναλύθηκαν και εξετάσθηκαν σε σχέση με το κύριο θέμα του Συνεδρίου. Το ενδιαφέρον στοιχείο που μπορούσε να εντοπίσει κανείς ήταν η αμοιβαία κατανόηση και αποδοχή των διαφορετικών παραδόσεων, κάτι που δεν συναντάται εύκολα σε πολλές Χριστιανικές Εκκλησίες και κοινότητες. Οι ομιλητές ανέπτυξαν τις απόψεις τους βασιζόμενοι στις δικές τους παραδόσεις. Ωστόσο, συζητήθηκαν και θέματα που ενδιαφέρουν και απασχολούν και τις δύο Ομολογίες (Ορθόδοξη και Αγγλικανική).


Ένα βασικό ζήτημα που συζητήθηκε είναι η χειροτονία των γυναικών. Ο Αγγλικανισμός και η Ορθοδοξία έχουν διαφορετικές απόψεις γι’ αυτό το σοβαρό ζήτημα. Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Διοκλείας κ. Κάλλιστος ανέλυσε την Ορθόδοξη άποψη περί του θέματος, τονίζοντας τις τρεις ιδέες που επικρατούν στον Ορθόδοξο κόσμο σχετικά με την χειροτονία των γυναικών:


- Η πλειοψηφία είναι εναντίον της χειροτονίας των γυναικών.
- Μια μειοψηφία υποστηρίζει πως η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει ακόμα αντιμετωπίσει αυτό το σοβαρό θέμα.
- Μια ακόμα μικρότερη μειονότητα πιστεύει και υποστηρίζει τη χειροτονία των γυναικών.


Το ενδιαφέρον στοιχείο που τόνισε ο Μητροπολίτης Διοκλείας, είναι πως ο σπουδαίος σύγχρονος Ορθόδοξος Θεολόγος Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας, καθώς και το σεπτό Οικουμενικό Πατριαρχείο, έχουν μέχρι σήμερα κρατήσει σταθερή στάση προσοχής και προσευχής. Ο Άγιος Διοκλείας επίσης τόνισε πως σημαντικά ερωτήματα ίσως χρειαστεί να απαντηθούν στο μέλλον από την Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως για παράδειγμα «ποια είναι η θεολογική σημασία του φύλου του Χριστού;».




Είναι σημαντικό να ευχαριστήσουμε τους ομιλητές αλλά πρωτίστως τον κύριο οργανωτικό υπεύθυνο του ενδιαφέροντος Συνεδρίου, τον π. Stephen Platt, ο οποίος είναι ο Γενικός Γραμματέας του Fellowship και Ορθόδοξος Ιερέας. Επιβάλλεται νομίζω να πραγματοποιούνται τακτικά τέτοιου είδους Συνέδρια, στα οποία αποκαλύπτεται και παρουσιάζεται η Χριστιανική Παράδοση και ζωή, ιδιαίτερα μέσα σε μια κοινωνία η οποία λειτουργεί με συνεχώς αυξανόμενο κοσμικό πνεύμα.



Πηγές: Amen.gr και Ierovima.gr

5 comments:

Anonymous said...

Παρακαλώ πολύ εάν γνωρίζετε,οι κόπτες τι διαφορές έχουν με την ορθόδοξη πίστη;

Anastasios said...

@ Anonymous,

Οι Κόπτες είναι Μονοφυσίτες. Με την γενική ονομασία «Μονοφυσίτες» εννοούμε ένα πλήθος θρησκευτικών ομάδων με μικρές δογματικές διαφορές αναμεταξύ τους. Το μεγαλύτερο λάθος της διδασκαλίας τους -εξ ου και η ονομασία τους- είναι πως ο Χριστός είχε μια φύση, την θεϊκή. Αυτό διότι κατά την ένωση της θείας με την ανθρώπινη φύση -όπως υποστηρίζουν- υπερτέρησε η πρώτη και ούτε λίγο ούτε πολύ «απορρόφησε» την δεύτερη. Αυτήν την αυθαίρετη θεωρία επινόησε ο Αρχιμανδρίτης Ευτυχής τον 5ο αιώνα παρασύροντας μαζί του στην πλάνη πολλούς ακόμη (π.χ. Σεβήρος, Διόσκορος κλπ.). Η 4η Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε αυτήν την αίρεση. Δυστυχώς πολλοί αποκόπηκαν από την Εκκλησία μένοντας έως τώρα στην πλάνη και παραδεχόμενοι μόνον τις 3 πρώτες Συνόδους. Φυσικά όποιος δεν αποδέχεται μέρος τις αληθείας την αρνείται ολόκληρη. Απόγονοι αυτών είναι οι Κόπτες, Συριάνοι, Ιακωβίτες, Αρμένιοι, Αιθίοπες κ.α.

Anonymous said...

Ευχαριστώ πολύ!Μήπως και οι πεντηκοστιανοί είναι του ιδίου σιναφίου ;Ευχαριστώ!

Anastasios said...

@ Anonymous,

Η αλήθεια είναι ότι οι Πεντηκοστιανοί είναι ένα πολύ νεώτερο θρησκευτικό κίνημα. Ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αι. στο Λος Άντζελες. Έχει θολή θεολογία και συνήθως οι οπαδοί του πιστεύουν διαφορετικές αλήθειες / δόγματα ο ένας από τον άλλον. Έχουν δηλαδή μεγάλο εκκλησιολογικό πρόβλημα, λόγω απουσίας εκκλησιαστικής εξουσίας.

Anonymous said...

Χίλια ευχαριστώ!