Sunday 16 October 2011

π.Χ. - μ.Χ.

Οι χρονολογικοί προσδιορισμοί «π.Χ.» (προ Χριστού) και «μ.Χ.» (μετά Χριστόν) βρίσκονται το τελευταίο διάστημα σε διωγμό, ιδιαίτερα στις προοδευμένες κοινωνίες της Εσπερίας. Ο επίσημος λόγος είναι ότι προκαλούνται οι πολίτες που είναι μέλη άλλων θρησκειών (εκτός του Χριστιανισμού), ή που είναι άθεοι!

Όπως είναι γνωστό, οι προσδιορισμοί αυτοί ισχύουν... από πάντα, αφού ο ερχομός του Χριστού στον κόσμο κυριολεκτικά χώρισε την ιστορία της ανθρωπότητας σε δύο μέρη, στα προ Χριστού χρόνια και σ’ αυτά μετά Χριστόν.

Τα τελευταία χρόνια, για λόγους «πολιτικής ορθότητας», αλλά και ακραίου κοσμικού πνεύματος, τα προσδιοριστικά αυτά σύμβολα αλλάζουν και αντικαθίστανται από άλλα, που φαντάζουν πιο γενικά και λιγώτερα «ενοχλητικά» (όπως υποστηρίζουν μερικοί) για εκείνους που δεν ασπάζονται τον Χριστιανισμό.

Έτσι, βλέπουμε σε εφημερίδες και γενικώτερα στα ΜΜΕ, σε μουσεία, στον ακαδημαϊκό χώρο και αλλού, την αναγραφή άλλων χρονολογικών προσδιορισμών, με κυριώτερους (στην Αγγλική) τους εξής: B.C.E. (Before Common Era) και [A.]C.E. ([After] Common Era).

Χρονολογικά και οι δύο προσδιορισμοί σημαίνουν ακριβώς την ίδια περίοδο, χωρίς αριθμητικές διαφορές. Εκείνο που τους κάνει να διαφέρουν μεταξύ τους είναι η αναφορά στο όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Δεν είναι βέβαια τυχαίο ότι τους προσδιορισμούς αυτούς πρότειναν και επέμειναν για τη χρήση τους Εβραίοι Πανεπιστημιακοί στα μέσα του 19ου αι. Από τότε διαδίδονται γοργά σε όλες τις χώρες και τους πολιτισμούς.

Οπωσδήποτε είναι προσδιορισμοί που αλλάζουν κάπως τα χριστιανικά χρονολογικά δεδομένα. Όμως εμείς, αν αυτοί οι προσδιορισμοί επικρατήσουν τελικά και οριστικά, θα τους χρησιμοποιούμε με χριστιανικό πνεύμα και θα θεωρούμε πως το αρχικό γράμμα «C» σημαίνει «Christian» και όχι «Common».

Ούτως ή άλλως, κι αυτό αποδεικνύει τη σχιζοφρένεια όσων προτείνουν το νέο χρονολογικό προσδιορισμό, εκείνο που δεν αμφισβητείται ούτε από τους νεωτεριστές, ετερόθρησκους και άθεους είναι το κομβικό σημείο της αλλαγής των δύο χρονικών περιόδων, που είναι βέβαια η Γέννηση του Χριστού και ο ερχομός του Θεανθρώπου στην γη, σημείο καθοριστικό για την αλλαγή ιστορικής πορείας και πνευματικής κατεύθυνσης ολόκληρης της ανθρωπότητας.

2 comments:

Α. Παπαγιάννης said...

Όπως έγραφε φίλος στη Χριστουγεννιάτικη κάρτα του πριν αρκετά χρόνια, αυτό το "μετά Χριστόν" πίσω από την ημερομηνία του θανάτου του ακόμη το φυσάει και δεν κρυώνει ο Ηρώδης...

Kostas said...

Ποιος θα το φανταζόταν!
Σε λίγο θα ζητήσουν την κατάργηση και των Ι.Ναών, των τελετών και κάθε τι που θα θυμήζει την Χριστιανική μας κληρονομιά και υπόσταση. "Εκείνοι" λοιπόν θίγονται! Εμείς οι Χριστιανοί δεν θιγόμαστε από τις δικές τους απαιτήσεις; Και μάλιστα μέσα στο ίδιο μας το σπίτι...; O tempora o mores.....