Πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ,
στους φιλόξενους χώρους της Κοινότητας Αποστόλου Βαρνάβα στο Βόρειο Λονδίνο, στην
οποία προΐσταται ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Τροπαίου κ. Αθανάσιος, Επιμορφωτικό
Εκπαιδευτικό Σεμινάριο, το οποίο απευθύνονταν στους Προέδρους και τα μέλη των
Σχολικών Επιτροπών, καθώς και στους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των
Ελληνικών Παροικιακών Σχολείων Μεγ. Βρετανίας.
Το Σεμινάριο οργάνωσαν από κοινού
το Γραφείο Εκπαίδευσης της Ελληνικής Πρεσβείας Λονδίνου, το οποίο συντονίζει η κα. Βαρβάρα
Καμπουρίδη και η Κυπριακή
Εκπαιδευτική Αποστολή, στην οποία προΐσταται η Δρ. Ανδρούλα Όθωνος. Θέμα του
Σεμιναρίου ήταν: «Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας, στο
σημερινό πολιτιστικό περιβάλλον της Ευρώπης»!
Εισηγητής του θέματος ήταν ο Καθηγητής Κλασικής
Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης κ. Ι.Ν. Καζάζης,
ο οποίος ήλθε στο Λονδίνο και στο εν λόγω Σεμινάριο με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος
του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και ως Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας,
για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο ομιλητής ξεκίνησε την πολύ
ενδιαφέρουσα διάλεξή του με την σκέψη πως «Βρισκόμαστε
στην καρδιά της Ευρώπης, αλλά είμαστε γλωσσικά απομονωμένοι»! Στη συνέχεια
παρουσίασε τους τέσσερεις άξονες της ομιλίας του, λέγοντας πως «Για τη διδασκαλία της γλώσσας χρειαζόμαστε:
1. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.
2. Διδακτικό υλικό (εγχειρίδια - βιβλία) καλής ποιότητας.
3. Δάσκαλο (που είναι η ψυχή του έργου, αλλά πρέπει να είναι
επιμορφωμένος).
4. Αξιολόγηση - τελική πιστοποίηση της μάθησης».
Κατόπιν ο εισηγητής παρουσίασε
και την παρακάτω σκέψη: «Οι νέες
τεχνολογίες (υπολογιστές) δεν είναι απλά εργαλεία σήμερα. Έχουν κυριολεκτικά
μαγέψει τους μαθητές. Ο δάσκαλος πρέπει να εμπνεύσει το μαθητή να πιάσει και
πάλι το βιβλίο και να ασκηθεί στη βαθιά ανάγνωση και στον στοχασμό»! Μετά
την εξαιρετική εισήγηση ακολούθησε πολύ ζωηρή συζήτηση, στη διάρκεια της οποίας
παρουσιάσθηκε και αναλύθηκε εκτενώς το Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας (υλικό,
εξετάσεις κ.ά.).
Πρωτοπρ. Αναστασίου Δ. Σαλαπάτα
No comments:
Post a Comment