Friday, 8 June 2012

Χέρια στην Οδό Πειραιώς

          Η Πατρίδα μπορεί να βασανίζεται με την οικονομική κρίση και με ό,τι αυτή φέρνει μαζί της, αλλά δεν φαίνεται να έχει χάσει το πνεύμα της, την έμπνευσή της, την πολιτιστική και καλλιτεχνική της έκφραση. Αντίθετα θα έλεγε κανείς πως αυτά τα στοιχεία θα πρέπει μάλλον να ευδοκιμούν σε περιόδους κρίσεων, οι οποίες δημιουργούν στους καλλιτέχνες δρόμους και ερεθίσματα έκπληξης και έμπνευσης.


Έτσι, βλέπουμε σε τοίχο πολυκατοικίας στην Οδό Πειραιώς, κοντά στην Πλατεία Ομονοίας, αυτά τα χέρια, που παρουσιάζονται να έχουν μια ακρίβεια και αρτιότητα καλλιτεχνική. H ζωγραφική αυτή τοιχογραφία έχει τίτλο "Praying for us" και χρειάστηκε 25 ημέρες για να ολοκληρωθεί από τους ζωγράφους Μανώλη Αναστασάκο και την ομάδα των αδελφών Δημήτρη, Μπάμπη και Θανάση Κρέτση. Το πρόγραμμα "Τέχνη και Δημόσιος χώρος, Ζωγραφική επί τυφλών όψεων κτιρίων της Αθήνας" είναι της ΑΣΚΤ σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ.


Σύμφωνα με τη θεωρητική αντίληψη των ανθρώπων που σκέφτηκαν και δημιούργησαν το έργο αυτό: «Η τοιχογραφία της οδού Πειραιώς παρουσιάζει δύο χέρια σε στάση προσευχής, αντεστραμμένα, σαν να γύρισε όλος ο κόσμος ανάποδα. Μια άλλη οπτική του θέματος είναι σαν να προσεύχεται ο Θεός για εμάς. Προσθέτοντας το σχόλιο ότι αν έφτασε μέχρι και ο Θεός να προσεύχεται για εμάς, τότε όντως όλα έχουν πια αναστραφεί»!

2 comments:

Tatiani Melidoni said...

Την αποκρυφιστική εκδοχή, την αντιμετωπίζουμε...? Την αντιστροφή, δλδ, του πάνω και του κάτω...? Προς τον ουρανό... ο Θεός, προς τα κάτω... ο Εωσφόρος...
Θα μου πείτε, τι κάθεσαι και σκέπτεσαι τώρα..? Μήπως όμως τα σημάδια πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό...? Τι θα λέγατε και για το «γλυπτό» στην πλατεία Καραϊσκάκη...? Είναι ο Ίκαρος ή μήπως ο «πεπτωκώς άγγελος»...? Πριν κάνετε τον «καλό λογισμό» και για τις δύο περιπτώσεις, εξετάσατε τις «θρησκευτικές» πεποιθήσεις των δημιουργών τους...?
Ξέρετε, ο αποκρυφισμός κι η αντιεκκλησιαστικότητα είναι πολύ της μόδας... στις μέρες μας...

Stelios Frang said...

Δεν νομίζω ότι η στάση και η κατεύθυνση των χεριών δηλώνει προσευχή. Μάλλον μακροβούτι δείχνει και το ξέρει ο ζωγράφος, αλλιώς θα τα τοποθετούσε προς τα πάνω. Κολυμβητή ζωγράφισε λοιπόν!