Saturday 14 July 2018

«Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω Άνθρωπος»


Από τις έγκριτες εκδόσεις «Επιστροφή», κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της αγαπητής φίλης Σίσσυς Κόσσυβα, με τίτλο «Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω Άνθρωπος», σε εικονογράφηση Αλίκης Αρναούτη. Το ISBN είναι: 978-618-83450-9-6.


Η συγγραφέας μας προϊδεάζει για το περιεχόμενο με το παρακάτω σύντομο κείμενο:
  
"Μέτρο σου να είναι η καρδιά"
Το καθετί πρέπει να το φιλτράρεις με την καρδιά. Να το μετράς με μέτρο της αγάπη. Να μην αδικείς κανέναν. Ο άνθρωπος δεν ζει μόνο τις εξωτερικές καταστάσεις, αλλά ζει και μια εσωτερική πραγματικότητα! Κι αυτή η εσωτερική πραγματικότητα, οι σκέψεις και τα συναισθήματά μας είναι ο πλούτος μας ή η φτώχεια μας.

Αξίζει να αναφέρουμε και λίγα βιογραφικά στοιχεία για τη συγγραφέα Σίσσυ Κόσσυβα, έτσι όπως η ίδια μας τα παρουσιάζει:

Γεννήθηκα, μεγάλωσα και πήγα σχολείο στην Αθήνα. Θα ήθελα να ζούσα σε κάποιο νησί γιατί αγαπούσα την θάλασσα κι ακόμα την αγαπώ!
Το αγαπημένο μου μάθημα στο σχολείο ήταν τα λογοτεχνικά κείμενα, το ανθολόγιο. Κάθε φορά που η δασκάλα μας διάβαζε τα κείμενα, ταξίδευα με τη φαντασία μου σε άλλους τόπους, σε άλλους χρόνους, σε συναισθήματα... γι’ αυτό μου άρεσε τόοοοοοσο πολύ!
Μια μέρα διάβασα για ένα κοριτσάκι που είχε μεγαλώσει σε ένα ίδρυμα. Τότε έμαθα ότι πολλοί άνθρωποι, μικρά παιδιά και μεγάλοι, ζουν σε ιδρύματα. Όταν το άκουσα, ήμουν σίγουρη, πως όταν θα μεγαλώσω θα ήθελα να δουλεύω σε ένα τέτοιο ίδρυμα. Κάποτε αυτό συνέβη αληθινά, όπως και στα παραμύθια το θέλημα της καρδιάς ξαφνικά πραγματοποιείται. Να ζεις δουλεύοντας σαν νοσηλεύτρια με ανθρώπους που δυσκολεύονται και πονούν είναι ταξίδι ατελείωτο. Αυτό το ταξίδι, εκτός από τις πολλές σκέψεις, και τα συναισθήματα που μου δημιουργεί, με οδήγησε να γράφω βιβλία για τις ζωές σπουδαίων ανθρώπων. Παρακολούθησα μαθήματα συμβουλευτικής ψυχολογίας για να μπορώ να κατανοώ όσο γίνεται περισσότερο τους ανθρώπους. Αργότερα άρχισα να αναζητώ κι άλλους σπουδαίους ανθρώπους και συνομιλώντας μαζί τους μοιράζομαι γνώσεις, εμπειρίες και συναισθήματα φτιάχνοντας εκπομπές για το ραδιόφωνο. Κι όλα αυτά μ' ένα πόθο. Να μάθω να αγαπώ!

Η εικονογράφος του βιβλίου Αλίκη Αρναούτη, μας παρουσιάζει τον εαυτό της με τα εξής λόγια:

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ζωγράφιζα όλα μου τα σχολικά βιβλία κι έκανα πολύ ποδήλατο. Όταν με ρωτούσαν τι ήθελα να γίνω όταν μεγαλώσω, έλεγα ζωγράφος, αλλά την τελευταία στιγμή άλλαξα γνώμη και πήγα να σπουδάσω θέατρο στο πανεπιστήμιο. Και ξαφνικά ανακάλυψα πως το θέατρο συνδυάζεται με την ζωγραφική! Και αυτή η τέχνη ονομάζεται σκηνογραφία, δηλαδή να ζωγραφίζεις την σκηνή σε ένα τρισδιάστατο χώρο! Αν έχεις όρεξη, μπορείς να φτιάχνεις και μαγικά κοστούμια μαζί με περίεργες μάσκες! Τελειώνοντας το πανεπιστήμιο, πήγα στο Λονδίνο να σπουδάσω σκηνογραφία σε μια ειδική σχολή και να δω πολλές θεατρικές παραστάσεις και μουσεία.
Όταν επέστρεψα στην Αθήνα, ξεκίνησα να δουλεύω σαν σκηνογράφος στο θέατρο και σαν δασκάλα θεατρικής αγωγής. Μου έλειπε όμως και πάλι πάρα πολύ η ζωγραφική στον καμβά. Έτσι άρχισα πάλι να ζωγραφίζω- να ζωγραφίζω με τις ώρες. Μια μέρα, όπως ζωγράφιζα ένα πρόσωπο, μου ήρθε μια ιδέα! Να ζωντανεύω τους πίνακές μου δημιουργώντας βίντεο, που προβάλλονται σε ειδικούς χώρους. Όταν τώρα πια με ρωτάνε "Τι δουλειά κάνεις;" δεν μπορώ να απαντήσω με μια λέξη. Είμαι δασκάλα, σκηνογράφος, ζωγράφος, φτιάχνω βίντεο-αρτ...
Ίσως θα μπορούσα να απαντήσω πως δημιουργώ διαφορετικούς κόσμους με φως και χρώματα.

Τα στοιχεία επικοινωνίας των Εκδόσεων «Επιστροφή»: Λεωφόρος Αμαλίας 7, Ναύπλιο, Αργολίδα 21100, Greece.

No comments: