Thursday 20 February 2014

Αγ. Παρασκευή στο Ψάρι


Εκδόθηκε πρόσφατα (2012) ένα ενδιαφέρον βιβλίο του Αναστασίου Αθαν. Αλεξοπούλου, με τίτλο: «Η Αγία Παρασκευή του Ψαρίου Κορινθίας»! Το Ψάρι, όπως έχω αναφέρει και σε άλλη ανάρτηση, είναι ένα ωραίο ορεινό χωριό του Νομού Κορινθίας με το οποίο συνδέομαι προσωπικά, αφού η γιαγιά μου Δήμητρα (μητέρα της μητέρας μου) καταγόταν από εκεί.


Την έκδοση του βιβλίου της παρούσας ανάρτησης επιμελήθηκε ο δραστήριος Πρόεδρος της Αδελφότητας Ψαριωτών Κορινθίας κ. Παναγιώτης Σπυρίδων, ο οποίος με τίμησε ζητώντας μου να γράψω τον Πρόλογο. Με μεγάλη χαρά ανταποκρίθηκα στο κάλεσμά του. Το κείμενο του Προλόγου έχει ως εξής:


Η προσωπική πνευματική μου σχέση με την Αγία Οσιομάρτυρα του Χριστού μας Παρασκευή την Αθληφόρο αρχίζει από τα παιδικά μου χρόνια, όταν ξεκινούσαμε με την οικογένειά μου κάθε Σάββατο από το Ναύπλιο, περνούσαμε από το Ψάρι, τόπο καταγωγής της γιαγιάς μου (από μητέρα), και κατευθυνόμαστε στο Καλλιάνοι για να προσκυνήσουμε στο φημισμένο Ιερό Μοναστικό Προσκύνημα της Αγίας Παρασκευής, όπου έχω ζήσει ανεπανάληπτες προσωπικές στιγμές, που δεν είναι εύκολο να εκφρασθούν με ανθρώπινα λόγια, ούτε και να κοινοποιηθούν χωρίς να χάσουν την ιερότητά τους. Εκεί συναντούσαμε την Αγία Ηγουμένη, Κασσιανή μοναχή, η οποία ήταν γνωστή ιδιαίτερα για το προορατικό της χάρισμα, ενώ σήμερα απολαμβάνει μακαρίως τους καρπούς της άσκησής της στις αιώνιες μονές... Στην επιστροφή επισκεπτόμασταν τους συγγενείς μας στο Ψάρι και ανανεώναμε έτσι τακτικά τους αδιάλυτους δεσμούς συγγενείας και αγάπης.

Σήμερα ευρισκόμενος στο Λονδίνο και υπηρετώντας τον Απόδημο Ελληνισμό, έχω την ιδιαίτερη χαρά και ευλογία να διακονώ τον Ι.Ν. Αγ. Παντελεήμονος και Αγ. Παρασκευής. Φαίνεται πως η Αγία των ματιών με έχει πάρει κυριολεκτικά υπό την ιερή σκέπη της κι αυτό μου προσφέρει μια γνήσια αίσθηση ασφάλειας και προστασίας.

Πληροφορούμαι με χαρά για τις ευγενικές προσπάθειες αναστύλωσης του παρεκκλησίου της Αγίας Παρασκευής στο Ψάρι και αισθάνομαι ότι αυτό περιποιεί ιδαίτερη τιμή σε όσους ασχολούνται με το ιερό αυτό έργο. Εύχομαι δε ολόψυχα επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών και τακτική λειτουργία του παρεκκλησίου προς δόξαν του Αγίου Θεού μας, προς τιμή της Προστάτιδος Αγίας Παρασκευής και βέβαια προς όφελος πνευματικό και ηθικό όλων των ευλαβών προσκυνητών.

            Λονδίνο, Δεκέμβριος 2012

Πρωτοπρ. Αναστάσιος Δ. Σαλαπάτας

Ιερ. Προϊστάμενος Ι.Ν. Αγ. Παντελεήμονος & Αγ. Παρασκευής Λονδίνου
και Διευθυντής Ελληνικού Κολεγίου ΒΔ Λονδίνου

No comments: