Sunday 14 March 2010

Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (της Κλίμακος)

H Aγία Εκκλησία μας τιμά σήμερα μια μεγάλη μοναστική προσωπικότητα, τον Άγιο Ιωάννη τον επονομαζόμενο της Κλίμακος. Ο Άγιος Ιωάννης διετέλεσε Ηγούμενος στη Μονή Αγ. Αικατερίνης του Σινά.

Λέγεται ότι το τέλος της ζωής των Αγίων είναι πάντα ιδιαίτερα διδακτικό. Έτσι σκέφτηκα σήμερα να παραθέσω εδώ το τέλος της ζωής του σήμερα εορταζόμενου Αγίου Ιωάννη. Ο Άγιος άφησε κάποια στιγμή το ηγουμενικό αξίωμα αφού οι κόποι της ηγουμενίας, που ήταν ο­πωσδήποτε πάρα πολλοί, φαίνεται ότι κούρασαν σύντομα το μεγάλο εκείνο ησυχαστή, και όρισε ως διάδοχο του τον αδελφό του Γεώργιο. Όταν δε επρόκειτο να πορευθεί προς τον Κύριο, βρισκόταν δίπλα του κλαίοντας ο αββάς Γεώργιος, ο αδελφός του, και του έλεγε: «Με αφήνεις λοιπόν και φεύγεις; Εγώ παρακαλούσα, εσύ να προπέμψεις εμένα. Γιατί εγώ, κύριε μου, δεν μπορώ χωρίς εσένα να ποιμάνω τη συνοδία. Και τώρα προπέμπω εγώ εσένα»! Του απάντησε τότε ο αββάς Ιωάννης: «Να μή λυπάσαι και να μην ανησυχείς, διότι εάν βρω παρρησία ενώπιον του Κυρίου, δεν θα σε αφήσω πίσω μου να συμπληρώσεις χρόνο». Έτσι και έγινε. Μέσα σε δέκα μήνες απήλθε και αυτός πρός τον Κύριο. Από το θάνατο αυτό φαίνεται, κα­τά την κοινή λογική, ότι ο Άγιος Ιωάννης βρήκε όντως παρρη­σία στο Θεό και γι' αυτό ζήτησε και πήρε και τον αδελφό του κοντά του.

Ο Άγιος Ιωάννης κοιμήθηκε στις 30 Μαρτίου σε ηλικία 75 ετών. Η Εκκλησία τον κατέταξε στους Οσίους της. Τον τιμά δύο φορές το χρόνο, στις 30 Μαρτίου και την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών.

No comments: