Tuesday 12 May 2020

Τά Ἁγιορετικά ποιήματα τοῦ Π.Β. Πάσχου


1. Πρς Καρυς


Στς Παναγις τ περιβλι, Θ μου,
π᾿ τ γλυκ σου φς τ βρσες χνονται!
Περπατ στ λινα κα πνγομαι
στς σημνιες φωτις του.
Στς φοχτες μου παρνω νερ π τν πτρα
κα νοιθω να μεθσι π λιαχτδες:
μουσικ τν μοναχν, τ "τλαντον",
τ σμαντρο, ο καμπνες το Πρωττου
να γαλζιο φς πο ναρριγε
στς χορδς τς ψυχς μου.
χ, ν μποροσα μσα μου ν κρταγα
μπλικο φς, γι τς νυχτις πο αριο θά᾿ ρθουν!...

(π τν πρτη ποιητικ συλλογ, "Μυστικν αρ", Ο κδσεις τν φλων, θνα 1964, σελ. 58)

2. Μικρ πδειπνο

γρ μ ξασιο δροσοβλημα
μ τ βροχ, πο πφτει ραβδωτ
κανοναρχε κα ψλνει παλ
στ σπνια κεραμδια τς θνας:
ς σπερινς μς εχς πρσδεξαι
γιε Κριε..." σο βαθει μου μπανει
μχρι τ κκκαλο βροχ, τσο ναβρζει
κι μνος ἑσπερινς, βαθς κ᾿ μποτισμνος,
π τ δκρυα τς ψυχς... -πψε
κανες ν μο ζεστνει δ μπορε τ κρα δχτυλα
κτς π τ κομποσκονι πο νας ρημτης
μο χρισε γι ελογα στ φρικτ Καρολι
το θωνα·  τ παλι μου κηροπγιο
πο εὐώδη καει γνο κεριο λαμπδα.
ξαρση κι γαλλαση πο ασθνομαι
ταν ἀέρας κ᾿ βροχ δυνατον ν σβσουν
τ μικρ φλογτσα τς λαμπδας μου.

(π τ δετερη ποιητικ συλλογ, Θελλα κα Γνφος, κδ. "Ο νεμοι", θνα 1966, σελ.66)

3. π τν κτη ννεδα: δ΄

Κτω π᾿ τ φλοδα τν δακτλων, πο ροδζουν
θαμνες ναμνσεις π μαρτωλ ταξδια,
μ δυσκολα καταφρνουν ν πιζσουν
κενες ο παλις διαδρομς γεμτες
φ λο ργος, σ παλαιϊκς πιγραφς
σ᾿ ρημοκκλσια, κε στν ρημο τς Κερασις,
σπαρμνη τφους σκητν, πο πνος τους
μυρνει τ χορτρι, τν γρα κ᾿ ρχεται ς κμα
μις εωδις τρυφερς νμεσα στ δκτυλα...

(π τ συλλογ, γκλειστος βος, ο κδσεις τν φλων, θνα 1973, σελ.74)

Θεωρ παραίτητον ν καταθέσω στν γάπη τν φίλων ναγνωστν μου, πς π καιρ διαχωρίζω τν λη ποιητικ συγκομιδ τοπολυσέβαστου κα γαπητο μου κ. Π.Β. Πάσχου σ νότητες, πο, πιστεύω, τι θ εναι να χρησιμότατο γκόλπιο γι τν φιλόθεο ναγνώστη, πο καταννοε τ βάθος τς ελάβειας το ποιητ, λλ κυρίως συνδράμεται ψυχωφελς ταν ποιητικός λόγος, γίνεται φωτειν κα στερε βακτηρία στε ν σεργιανίσει τ  ρος λ.χ. ν ζήσει τς μεγάλες ρες τς προσευχς, λλ τν μεγάλων Γιορτν. Φυσικ παρούσα παρουσίαση εναι πλ να δεγμα, γιατ θ᾿ ἀκολουθήσουν ν Θε- κι λλες.

π. Κ.Ν. Καλλιανός

No comments: