Wednesday 9 May 2018

Κατευοδώνοντας έναν αληθινό Άνθρωπο



Εις μνήμην του Γιώτη Αργυρού


Περασμένα μεσάνυχτα
- ησυχία
η κουκουβάγια ξαγρυπνά
ο καπετάνιος γέρνει
στην κουπαστή
τα όνειρα αρνούνται
να παραδοθούν
η ζωή φτερουγάει...

Τα χείλη του αρχάγγελου
ευχαριστία γεμάτα
στους μυκτήρες θυμίαμα
αγιορείτικο, γλυκό
στ’ αυτιά του η ευχή
            συνάμα κι ο λυγμός
            της χαροκαμένης μάνας
στην ψυχή γαλήνη.

Ο φιλάρετος μοναχός
σφακιανό
μοιρολόϊ σιγοψέλνει...

«Σ´αγκαλιάζω μα δε μυρίζεις Βασιλικέ μου
Πίνω νερό και δε ξεδιψώ ποταμέ μου.
Άπ´ το κατώφλι του φευγιού σου Άγγελε μου
Κοίτα με για στερνή φορά και μίλησε μου.

Πού πας με τέτοιον άνεμο καμάρι μου;
Τα βέλη δε γυρίζουν πίσω παλληκάρι μου.
Πετάω με τσι αγγέλους προς το φως,
Γιατί μας αγαπάει ο Θεός.
Εκειά που εκβάλει το ποτάμι του καθενός
Αρχίζει του επομένου ο ποταμός».

Τούτη η αναχώρηση
άκαιρη στην ουσία της
και με το «ίνα τι» αναπάντητο
ωριμάζει το είναι
αποκαθιστά οριστικά
την ισορροπία της φυσικής αναπνοής
και επουλώνει την πληγή
θέτοντας τέλος στον μαρτυρικό πόνο.

Η νύχτα προχωράει
            το σκοτάδι πηχτό
οι σκιές απομακρύνονται
            αργά και τελετουργικά
το γιασεμί υποκλίνεται
ένας ήχος από φτερά που ανοίγουν
            σχίζει τη βαθιά σιωπή
η Ανατολή περιμένει υπομονετικά...


                                                                    Tάσος Βυζάντιος
                                                                                                Λονδίνο, 4 Μαΐου 2018

No comments: