Friday 15 December 2023

ΑΠΑΝΕΜΑ - Παρουσίαση / 3

 
Ήρθαμε εδώ απόψε να συμμετάσχουμε σε μία πρωτότυπη εκδήλωση. Όχι συνηθισμένη για την ομογένεια. Την παρουσίαση μιας ποιητικής συλλογής.
 

Επιτρέψτε μου μία σύντομη παρένθεση: Θυμάμαι τον εαυτό μου στον χώρο της Εκκλησίας επί 30 έτη, εξ’ ων τα 13 τελευταία ενεργά. Ως εκ τούτου έχω συνεργαστεί με πολλούς ιερείς. Η εμπειρία μου με τοποθετεί σε θέση ώστε να μπορώ να υποστηρίξω σοβαρά ότι ο πατήρ Αναστάσιος είναι ένα κράμα σπάνιου ανθρώπου και κληρικού, ανήσυχου πνεύματος, καλλιεργημένου ταλάντου ποτισμένο με τις πιο όμορφες ανθρώπινες ευαισθησίες. Αυτών που σε ωθούν να υπηρετήσεις μίας από τις ευγενέστερες μορφές της τέχνης. Αυτή της ποίησης.
 
Κάποτε ο διάσημος Γάλλος σουρεαλιστής ποιητής Πωλ Ελυαρ είπε: Ποιητής δεν είναι ο εμπνευσμένος, είναι εκείνος που εμπνέει. Ο ποιητής μας εμπνέει και κοσμεί την κοινότητά μας με όλη τη σημασία της λέξης.
 
Απόψε λοιπόν θα παρουσιάσει το ποιητικό του έργο. Είναι το μωρό του που μεγάλωσε, ενηλικιώθηκε και έτοιμο να γίνει κτήμα για τον υπόλοιπο κόσμο.
 
Πρόκειται για την παρουσίαση της προσφάτως εκδοθείσας ποιητικής συλλογής, έργο του ιερέα της κοινότητάς μας.
 
Το έργο εκδίδεται με το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Τάσος Βυζάντιος.
 

Την παρουσίαση θα κάνουν δύο διακεκριμένα μέλη της κοινότητας μας. Η κυρία Μαρία Βασιλάκη (την κύρια παρουσίαση) και ο κύριος Χαράλαμπος Ιωσήφ (εργογραφία, μελοποίησε ένα ποίημα).
 
.......................................................
 
Τώρα ήρθε η ώρα να καλέσουμε τον ίδιο τον ποιητή να μας πει δυο λόγια και να διαβάσει κι ένα ποίημα του.
 
Πριν πάρει το λόγο, θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς το πρόσωπό του για την τιμή που μου έκανε να συμμετάσχω σε αυτήν την τόσο ιδιαίτερη εκδήλωση.
 
Και πριν πάρετε το λόγο πατέρα, επιτρέψτε μου μία παρέμβαση και θα παρακαλούσα την τοποθέτησή σας:
 
Κάποτε ο σπουδαίος Οδυσσέας Ελύτης, στο πρώτο δοκιμιακό κείμενο, το οποίο δημοσίευσε με τον τίτλο «Πρώτα - πρώτα η Ποίηση», στην έκδοση με τίτλο Ανοιχτά Χαρτιά λέει: «Να γιατί γράφω. Γιατί η Ποίηση αρχίζει από κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο θάνατος».
 
Ερώτηση 1η: Τί σημαίνει για εσάς η Ποίηση; Γιατί γράφετε;
 
Ερώτηση 2η: Πείτε μας λίγο για το ταξίδι αυτό και τη δημιουργία σας «ΑΠΑΝΕΜΑ».
 
Γιάννης Γεωργόπουλος
Λοχαγός Ε.Σ., Νομικός, Ιεροψάλτης

No comments: